Hemlarm från Verisure

Trist att hos de flesta abonnemang tjänster är den trogna kunden som får sämst deal. Hotar man vara otrogen och byta leverantör så sänks kostnaden på studs.

Ska kontakta Verisure så får vi se…

1 gillning

Yes, ringde Verisure och fick min kostnad sänk med 140kr utan snack.

1 gillning

Företag som gör så skulle bojkottas, finns det utrymme för en prissänkning ska man inte behöva hota med uppsägning för att få den. Jag tycker ju givetvis att de kunder som varit med om att bygga upp företaget borde få ett bättre pris än de nya kunderna.

2 gillningar

Håller med dig om det, gäller dock flera branscher
Bredband
Försäkring
Larm
Jag hade Bredband2 som fiber leverantör i 6 år och frågade vad en trogen kund fick betala när jag skulle uppgradera. Fick ett pris, kollade runt och fastnade för Telenor där jag fick betydligt bättre pris som ny kund. Efter jag sagt upp avtalet blev jag bombarderad från Bredband2 med erbjudande. Hur lurad känner man att man varit i 6 år

Vissa av dessa branscher ökar priset med index varje år och när det är för högt så slår man en signal så sänker de det. Ruttet men sant

2 gillningar

Bredband2 har jag haft i ett par omgångar. Sista gången jag bytte bort dem kunde jag skönja ett tydligt mönster i att de har ett pris vid tecknade som de sedan höjer efter några månader - och man skyller alltid på ökade avgifter i stadsnätet. Existerande kunders pris justeras automatiskt. Några månader senare sänker man priset igen. Men befintliga kunder pris sänks inte per automatik. Har nu Bahnhof och har inte upplevt något sådant fulspel.

Larmföretagen känns i mina ögon som ett riktiga blufföretag som täljer guld på folks rädslor. I 99% procent av alla installationer lär det bara vara pengar in, månad efter månad, utan att de behöver leverera någonting. Känns helt absurt att ett larm, som de flesta aldrig behöver nyttja i skarpt läge, kostar mer än en bredbandsuppkoppling - som man har stor nytta av dagligen. Och ja, jag har ett Verisure-larm som jag egentligen avskyr. Verisure-skylten vid dörren ska enligt Verisure skydda mot inbrott, för mig känns det mer som att vi skyltar med att vi gillar att betala ockerfakturor.

2 gillningar

Vaknade inatt av ljudet av inbrottslarm, strax efter kopplade Verisure larmoperatörer upp sig mot röstenheten i trappan.

Om larmtutan låter högt var det ingenting mot deras röstenhet, jag skojar inte. Det var som larmoperatören stod med en megafon och vrålade. Måste ha väckt grannarna.

Sabotagelarm på en av deras fönstergivare. Är runt 10 år så de börjar kanske ge sig. Får en ny på garantin, det var en jäkla garanti de har. :wink:

Kan hålla mig för skratt om fler givare lägger av på natten, tror det är hälsofarligt för hjärtat att bli väckt så.

4 gillningar

Hur fungerar det med safeland och använda Verisure utrustning? Funkar kameradetekorer?
Nu har de smyghöjt avgiften igen, syns bara på fakturan, inga meddelanden eller så. Nu har smärtgränsen passerat på riktigt. Fan 615 per månad är sjukt.
Får kolla trådar om andra larmsystem.

Ring och säg att du funderar på att byta, äter upp min hatt om du inte får en lägre kostnad…

Jag har Securitas Hemlarm, 266:- i mån.

Så är det nog. Ha gjort det förr och skaffade kamera detektorer då. Men ändå. Dyrt :money_mouth_face:

Deras prismodell? Jag behöver rätt många detektorer. 1 plans hus. Verisure tar extra för varje enhet.
Sen tar det emot att köpa helt ny utrustning.

De har lite olika startpaket och sen får man köpa till det man behöver extra. Jag ser nu att det kostar lite mera än det gjorde när jag skaffade mitt. Så du får nog kolla på deras sida vad det kostar som du behöver.

Vi kör med Safeland. Av samma anledning som du, Verisures smyghöjningar.
Nu har vi ju inte haft ngt ärende ännu, tack o lov, så vet ju inte hur det funkar vid eventuell påhälsning, men betydligt billigare peng/mån för själva övervakningen.
Vårt larm är dessutom av lite äldre modell, vi kan inte se kamerabilder. Utan dom fungerar mer som rörelsedeckare.
Har 2 st Eufy Pan & Tilt som man kan komma åt om larmet skulle utlösas.

Har också Pan&Tilt i huset, så jag borde klara mig på samma stup.
Men det blev ett samtal till Verisure, och avgiften minskade till 429 plus att jag får uppgraderada kameror, rökdetektorer, huvudenhet mm. Så jag kör nog på den ett ett tag så får man väl byta till Sameland i ett senare skede.

2 gillningar

Det är Verisure i ett nötskal. Kunder som bara betalar månad eller månad får inte ett smack, mer än se sin faktura smyghöjas.

Ringer man och bara andas att man vill säga upp tjänsten sänks kostnaden direkt. Gjorde själv det för ett tag sedan.

Vill dock påpeka att jag är nöjd med larmet.

Ja betalar man för hemlarm är man bra dum. :slight_smile:

1 gillning

Då är jag bra dum!:roll_eyes:

Nu har jag inte Verisure skall tilläggas.

Ja. :slight_smile: Onödigaste utgiften ever.

Det skulle jag inte säga. Vi har haft nytta av vårat larm. Och bara bra erfarenhet.
Men vi är alla olika. Men inte dumma. :wink:

1 gillning