Hemlarm från Verisure

Ok. Har ett grundpaket med ett tillägg och betalar 450:-. Lite saftigt tycker jag. :grimacing:

Ring upp och säg att nu knackar de på och erbjuder larm för mindre kostnad så brukar det ordna sig. De index regleras varje år

1 gillning

Säg till om någon vill köpa larm för att installera själv. Jobbar normalt sett inte med villalarm men har jobbat med säkerhetsteknik i över 15 år. Så har generellt bra priser på all hårdvara.

6 gillningar

Det ingår inte kameror i paketet.

Fick ingen rabatt när jag sade upp…

Betalar för 2 bredband i samman bostadshus. Dels 4 tr. upp där jag bor. dels gatulokal. Samma leverantör och samma router. Det blir dyrt att betala 2 bredband. Sedan har jag 2 bredband till. Dyrt även om det är företagen som betalar. :laughing:

Varför inte dra en sladd mellan? :slight_smile:

1 gillning

Du menar en fast sladd från modemet till datorn? Jag skulle i så fall behöva för 2 datorer och 1 skrivare. Hur kan man lösa det? Ska i alla fall prova. Det blir säkert 30 / 50 meters sladd.

Jag tror han menade en sladd mellan gatuplanet och vån 4. Då spar du en abonnemangskostnad.

1 gillning

Det är jag med på det men undrar vad för sladd och var ska den kopplas från och till?

Från din router där du har internet. Sen drar du en TP-sladd(max 100m) till en switch där du inte har internet. Och voila!

Vad är det för switch? ett modem? pga kan prova på detta modem som jag ev. ska stänga av abonnemanget.

https://www.dustinhome.se/product/5010057259/prosafe-gs105 - sån tex.

1 gillning

Tack för tipset! :+1:

Är det ngn som har ngn erfarenhet av Verisure-Safeland ?
Har ett Verisure Hemlarm idag, o visst, det funkar väl. Men trist månadskostnad som en del nämner.
Safeland verkar vara prisvärt, ca 1500 för helåret för samma tjänst som Verisure. Uppkoppling mot larmcentral etc.
Men att det ska kunna integreras i ditt smarta hem:
” Med Safeland Connect kan du även aktivera ditt smarta hem om larmet löser ut. På så vis kan du få ditt stängda larm att kommunicera med såväl grannsamverkangruppen som ditt smarta hem (IKEA Trådfri, Arlo, Fibaro, Apple, etc.). Med Safeland Connect kan du exempelvis sätta på belysning, radion eller dina övervakningskameror när larmet löser ut”

Och nu ska man alltså kunna koppla upp sitt befintliga Verisurelarm på Safeland. Det funkar ju som sagt, men tjänsten är dyr.
Ingen som gjort och kan ge lite feedback ? :crossed_fingers:t2::blush:

Är det inte lite så att man betalar för själva klistermärkena och skyltarna som de faktiskt kommer och tar bort om man slutar att betala. Jag menar att om du har deras skyltar och klistermärken kanske de väljer grannens hus istället… men helt ärligt tror jag buset numera skiter i larm och knappt bryr sig om någon är hemma.

Jag har själv Verisure och Yale doorman och är mycket nöjd. Har utöver det egna kameror och lite sensorer för belysning som jag kan Tracka i HA men det är liksom nice att de Verisure ringer som dårar när larmet väl går, vilket hände mig när jag var utomlands på en plats utan internet… den gången var det en blomma som sloknat och vajade framför kameran vilket de såg och inaktiverade den sensorn tills min granne hjälpte mig flytta blomman.

Absolut, så är det ju. Tanken här var väl mer att byta Verisure “väktartjänst” till Safelands om larmet väl går. Men att behålla larmet givetvis. Safeland byter nog ut klistermärkena kan jag tänka mig :wink: “Connect plus” låg på ca 1500 per år, betydligt billigare än Verisure, om man nu får samma sak. :slight_smile:

Haha, vi haft både humlor och “Solkatter” som gäckat Verisure, så funktionen är det inget fel på :wink:

Intressant idé, jag följer tråden… Har haft Verisure i lite drygt fem år så det kan vara läge att se på alternativ med samma utrustning.

1 gillning

Har mailat Safeland, just för o veta hur dom kan använda dom komponenter jag har.
Så att dom får ”rätt larm” så att säga, att bilder etc kommer från kamera ifall det är den som utlöser larm.
Hoppas på svar inom kort, om det är samma så är det en no brainer för min del.
Nu höjer ju dessutom Verisure priset igen😒
Så dom hjälper ju verkligen till med beslutet.