Hemlarm från Verisure

Du vet om att du inte behöver sitta och titta på den va? Fördelen med notiser är att dom kan göra ljud ifrån sig så att man blir uppmärksam på dom…
Tönk dig att det är som en väckarklocka. Du behöver inte sitta och vaka över den hela tiden för att larmet ska gå.

1 gillning

Kräver fortfarande ständig uppsikt över mobilen med ljud på, med någon form av internettäckning.

Mobilen finns ju alltid med så jag ser inte problemet?
Och som sagt, du behöver inte sitta och titta på den. Den har notiser med ljud…

I mitt liv gör den verkligen inte det.
Man sitter på ett flyg, man har ett viktigt möte, o.s.v.

Mycket värt att slippa ha stressen av att hela tiden ha koll på mobilen.

Sitter jag på möte så vibrerar klockan.
Sen har jag 6-7 personer i mitt HomeKit. Chansen/risken att alla dom sitter på ett flygplan utan uppkoppling samtidigt finns inte.

1 gillning

Samma här. Inte alltid jag hör den, känner den, har möjlighet att ha den på eller har täckning.

1 gillning

Lika för mig. Man flyger, sover, sitter på möten är utanför täckning etc. Vad det gäller just brand är ju minuterna viktiga. Om man sedan bor där brandkåren har lång inställelsetid är det kanske en annan sak.

1 gillning

Förvånad över hur mycket känslor frågan larm eller inte tycks väcka. Man kan nästa tro att de som anser larm överflödigt kämpar med att övertyga sig själva :thinking:

1 gillning

Låter snarare tvärtom. Man vill motivera sina 3-400kr i månaden. :slight_smile:

1 gillning

Eller både och. Bara kul att diskutera olika lösningar. :slight_smile:

Eller så har vissa inte 300:- över när de köpt musik och streamingtjänster. :rofl::rofl: Vi lägger våra pengar på olika saker och prioriterar olika, så enkelt är det och så kommer det alltid att vara.

Så är det. :slight_smile:

Exakt, efter man köpt alla prylar och all mat så är penningpungen tom. :rofl:

Med andra ord har du outsourcat tjänsten på vänner och familj :joy:

Du glömde posten betalat sin skatt. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Japp! Till en kostnad av 0:-/mån :wink:

Det finns inget rätt eller fel utan så länge du och din familj känner sig trygg så kan du ju strunta i att låsa dörren om du vill. Men att sätta in ett larm efter inbrott eller huset brunnit ned är ju för sent

1 gillning

Bor i radhus. Efter att grannen haft inbrott en söndagseftermiddag, vi var hemma utan att märka något, så kändes larm helt rätt ! Förhoppningsvis så stressar det åtminstone tjuven.

1 gillning

Håller med dig om det fullständigt
Ett larm oavsett hur man har det kopplat gör ju att tjuven inte kan “bo” in sig och förstöra. Vet en som bodde lite avsides i villaområde och hade inget larm. Tjuvarna hade gått på baksidan och stannat över natten, till och med lagat mat på hällen, sovit i sängar, använt badrum mm. I början hade vi en hel del falsklarm pga solen i en sensor. Då pratade jag en del med bevakningsbolaget. De kom på ca 10 till 12 minuter i regel. Snabbaste han varit med om var inställelsetid på 3 min. De hade inte stött på tjuvar en enda gång. Så har man larm med någon form av åtgärd så kan inte tjuven stanna och förstöra

Japp, larm ska man ha!