Hemlarm från Verisure

Vill man ha ett som har larmtjänst kan jag bara prata gott om Sector. Bra kundtjänst och som trogen kund inga problem att ringa så fixar dom bra pris.
Går att koppla till Yale Doorman lås om ni funderar på det vilket har funkar kanon för oss.

2 gillningar

Vi har Securitas vilket jag tycker funkar bra. Bara bindning första året och inte en massa konstiga priser då alla betalar samma.

3 gillningar

Hade precis en säljare från Verisure här.
Fick pris på

  • 9st magnet/vibrationssensorer

  • 3st innekameror

  • 3st brandvarnare/rökdetektor.

7960kr i engångskostnad + 539kr/mån (fram till nyår halva månadskostnaden).

Säljaren "prutade" med sig själv och "bjöd" på massa saker.
Borde finnas prutmån?

Definitivt, är nu du har chansen. Glöm inte brandvarnare i tvättstugan om du har en sån, borde de kunna ge dig billigt.

Det är det som brandvarnare nr.3 är, han skickar med den ”gratis”

1 gillning

Fundera så att du fått med allt, min erfarenhet är att det inte går och komma i efterhand komplettera.

1 gillning

Fick precis mitt Ajaxlarm.
3 dörrsensorer
3 rörelsesensorer
3 brandvarnare
1 vattenläckagedetektor
9.609,- i engångskostnad + 0,-/månad.
Skönt att slippa månadskostnaden, hade dock bara 400,-/månad på Verisure.

Och som Duck säger; Det är nu du ska pruta!

2 gillningar

Enligt säljaren var det inga problem att köpa till saker efterhand. Men detta paket är rätt välutbyggt

Det är inga problem, men kostar fläsk.

Vi har tre dörrsensorer, två brandvarnare, två kameror, två vattensensorer (heter det så) och betalar 298 kr/m.

Måste ni ha sensorer på varje fönster?
Om de tar sig in så är väl kamerorna där som tar det? Vi har bara sensorer där kameror ej ser.

1 gillning

Ja, i denna bransch finns det nog sjukt stora marginaler. Har ingen utgift i hushållet som känns mindre prisvärd än Verisure. :sweat_smile:

Kolla - om du inte reda gjort det - hur lång tid det tar innan utrustningen är avskriven (5 år var det för oss) och om och i så fall hur mycket de kan höja månadskostnaden under den perioden. Inte så kul om de höjer månadskostnaden rejält och att man då har att välja mellan att köpa loss utrustningen dyrt eller att de kommer och plockar ned utrustningen som man i detta fall ändå betalat närmare 8 000 kr för.

1 gillning

Tror det är mer vanligt att man vill larma när man är hemma än borta, då kan magnetkontakt på varje fönster på nedervåningen vara en poäng.

Samtidigt så sover vi på nedervåningen.
Pratade nyss med Sector.
Samma mängd prylar hos dem skulle kosta 1725 istället och 459/mån.
Men den säljaren tyckte vi bara behöver magnetkontakter på dörrarna.

1 gillning

Är det rörelsedeckare i kamerorna?

1 gillning

jupp. (utfyllnad)

1 gillning

Intressant. Om brandlarmet går när du är på semester utomlands. Hur agerar du då?

Ringer 112?

1 gillning

Hur resonerar du kring kameror inomhus, tänker utifrån integritetsskäl. Just Verisure har ju haft bekräftade fall av att de delat bland annat nakenbilder vad jag minns. Lägger ingen värdering i ditt beslut, utan undrar i och med att jag själv varit i kontakt med Verisure och de säger att utryckning/samtal till brandkåren ej kommer ske om kameror inte installeras. Då ser jag inte riktigt poängen heller. För mig är det två intressen mot varandra. Lite svårbedömt.

Ringer 112 känns väl som en logisk aktion...?

1 gillning

Kamera i garage + allrum på respektive våning. Där kommer jag inte gå naken 🥸