Helldivers II – några som spelar?

Är extremt sugen på att köpa Helldivers II men det är dåligt med polare som lirar den typ av spel. Är det någon i bubblan som har det eller funderar på att köpa? Är ju ett co-op-spel och gör sig bäst så.

Slog till, hojta om någon mer gör det eller redan har det så kööööör vi!

1 gillning

Varit sjukt sugen med och sitter i samma sits så hade varit perfekt :smiley:

1 gillning

Installerade igår och körde några rundor, riktigt härligt kaos och fantastisk roliga scener som utspelar sig.
Skriver om det blir någon runda framöver :slight_smile:.

1 gillning

Ja det blev två timmar igår och det var länge sedan jag hade så roligt i ett spel trots att jag lirade med okända. Körde med 3 amerikaner och det var härlig stämning och många skratt tillsammans. Sällan man upplever sådant i onlinespel numera och det är ju så sjukt snyggt och kul med.

Känns verkligen som man kastas in i typ Starship Troopers.

Unknown

2 gillningar

Jag har skickat iväg fru och barn en vecka!

2 gillningar

Låter kul men vet inte om jag hinner på några veckor i alla fall :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

Från sajten:


Den svenska spelstudion Arrowhead Game Studios ser ut att ha gjort något som alla spelutvecklare drömmer om – göra ett spel som blir en gigantisk succé.

Om du tänker dig ett spel som är en blandning av Starship Troopers, Terminator och Star Wars så har du Helldivers II. Det är ett fantastiskt vackert spel och det har aldrig varit så roligt att skjuta och spränga utomjordingar förut. Detta verkar jag inte vara ensam om att tycka då spelet har gått om GTA V i antal spelare i ett spel samtidigt. Rekordet låg tidigare på 360 761 spelare och Helldivers II petar ned GTA från tronen med sina 409 367 spelare.

Spelet spelas bäst med ett par vänner men går även att spela med helt okända. Det hela går ut på att du ska rensa upp bland alla aliens på olika planeter i galaxen och det finns en gigantisk arsenal med vapen och bomber för att lösa det men i Helldivers är inte ensam starkast. Spelet finns till PlayStation 5 och PC men utvecklarna hade inte räknat med succén så deras servrar går på knäna men de jobbar febrilt med att skala upp.

Via Eurogamer

Nu har jag också skaffat Helldivers 2. Riktigt skoj.
Har vi någon "Bubblan" lista eller dylikt så man kan lira med lite bubblare?

1 gillning

Det är typ bara jag, @Bulan och @DennisKlarin som brukar lira några kvällar i veckan. I övrigt vettetusan :smiley:

Vilken plattform spelar du på?

1 gillning

PC, har satt på Crossplay

Nice! Återkom med ditt gameid i spelet så laddar vi dig!

Jag och @Bulan kör lite på Twitch nu!

Vill ni ha sällskap?

Lätt! Vi tog en kort paus nu bara, bulan skulle dra igång middagen som ska stå och puttra! Men typ om 30 min?

1 gillning

Då hinner jag duscha! Blir kanon

1 gillning

Hojta till när du är redo! Edit:

Joina oss i spelet när du är klar :slight_smile:

1 gillning

Alldeles strax. :slight_smile:

Sugen på lite mer om 30?

1 gillning

Tack för igår, kul o lira lite igår. Blir inte sista gången. :slight_smile:

1 gillning