Helldivers II – några som spelar?

Det var riktigt kul!

Tack själva, var superkul!

Ikväll klockan 21 är det dags för ännu en runda Helldivers II. Besök vår twitch kanal för att se mig, Bulan, @Marcus_Attefors, @Bluish och @DennisKlarin.

3 gillningar

Spela idag med? :smile:

Garanterat! Var ju överjävligt kul igår haha!

Mer rumpnissar och Minttu!!

Ska ladda med några öl ikväll iaf! Jag var tvungen att klippa ned alla galenskaper till en video med. Slänger upp den här sen :smiley:

1 gillning

Känns som att jag borde vara orolig.... xD

Ska se om jag hinner med några rundor ikväll

1 gillning

Har vi någon tid på agendan ikväll?

Ingen men runt 21 som sist tror jag :slight_smile: Vi spelar dock nu! Har en slot ledig!

1 gillning

Hoppar på!

Från sajten:


Helldivers II tog hela världen med storm och den svenska studion Arrowhead Game Studios var inte beredda att det skulle bli så populärt som det blev.

Helldivers släpptes 2015 och var ett spel där man skulle bekämpa robotar och aliens på olika planeter för demokratin och man styrde sina gubbar ovanifrån och det blev ingen supersuccé men inte heller någon flopp. Nästan som en blixt från en klar himmel slog Helldivers II ned på PlayStation 5 och PC den 8 februari och det tog inte många timmar innan spelet blev en gigantisk snackis världen över. Spelets story och även uppdragen skiljer sig inte nämnvärt från det första spelet men däremot så har de gjort en 360 när det kommer till spelmekaniken. Istället för att se gubbarna ovanifrån så har det blivit ett fullfjädrat FPS-spel med en otroligt vacker grafik.

Det är en hög dos komedi och spelet känns som en blandning mellan Terminator, Starship Troopers och Aliens och det bästa av allt är att det är ett fantastiskt community där spelare hjälper varandra istället för att vara elaka och jävliga. Skillnaden mot många andra online-spel så slåss vi tillsammans med andra online för att befria alla planeter mot robotar och aliens och gör man inte sin del så kommer gruppen förmodligen inte att klara uppdragen. Vi på redaktionen har kärat ned oss totalt i spelet och i toppen av videon kan ni se när Marcus Attefors, ljudtekniker Dennis Klarin, Johan Bengtsson (Aka Bulan) och Bluish från vårt forum slaktar både aliens och tyvärr även varandra. Vill ni följa oss på Twitch så kan ni göra det här.

Hehe, jag är också med på ett hörn. (a k a Nightwish) :slight_smile:
Kom in sent igår så det var redan fullt hos er. :slight_smile: Blev dock några pulshöjande matcher med sonen mot robotarna igår.

Hur funkar spelet om man börjar från scratch? Är det nåt typ matchmakingsystem så att man bara kan spela med folk som är i samma level för att det ska funka smidigt?

Nope, man möter inte varandra man spelar med varandra. Det är det som är så härligt så klimatet i onlinevärlden på Helldivers är en för alla vilket är rätt unikt. Vi kan hjälpa dig att levla upp snabbt med,

1 gillning

Hur dags brukar ni köra på kvällarna då?

Varierar lite men runt 21-tiden. Jag brukar ofta hoppa in lite tidigare än så =) Har du addat mig på PS5?

Du kan väl hojta till mig om du hoppar in tidigare, för mig är 21 relativt sent i alla fall när jag ska jobba. :sweat_smile:
Spela idag?

Yep :slight_smile: Fast jag har inte spelet än... Ser nu att mitt PS+ har gått ut också, måste nog fixa det med. Helldivers ingår inte i nån nivå av PS+?