HBO Max byter namn och det kommer bli dyrare

Revolut är ju ganska röriga med sin erbjudanden.

Det jag kan se i appen är standard (gratis, VISA), Metal (140 kr/mån, MC), Plus (34 kr/mån, MC), Premium (77 kr/mån, VISA), Metal 24K guld (897 kr, MC). Kan inte se att det finns något Pride Mastercard-kort för 90 kr.

Känns värt 179 kr/mån för att slippa krångla med detta. :joy:

@ante: Testade med både Turkiet och Argentina och det var samma problem. Gäller väl att hitta ett betalkort som fungerar, men det kan ju hända att Google skärpt upp detta och numer kräver att kortet är utgivet i landet man försöker betala i.

Det är inte så krångligt... man behöver inte skaffa Revolut abonnemang utan räcker med deras Mastercard. Klicka i att skaffa en nytt fysiskt kort så finns det där. :slight_smile: Kostar 90kr i engångskostnad.

Sen har man YouTube familj för 33kr/mån mot 179kr/mån.

Hittar bara detta som inte är månadsavgift. 90 kr i leveransavgift. VISA enligt bilden.

Du ser inte detta om du sveper åt vänster?

Nej. Finns inte i min Revolut-app.

Det var inte HBTQ Max han skulle ha. :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det var konstigt, jag betalar ingen för Revolut och jag vet inte varför jag kan köpa kortet och inte du. Du kan ju kolla med deras support om du orkar.

Kan vara att man har börjat strikta upp det. Jag använder bara mitt vanliga mastercard.

Idag blir HBO Max bara Max i USA.
Skall bli intressant och se hur det tas emot och hur tjänsten ser ut. Kommer ju inte till Sverige förrän nästa år och kommer nog inte se exakt likadan ut beroende på rättigheter.

1 gillning

Fick precis mail från HBO Max att de höjer standardpriset till 99kr/månad. Så halva priset blir 49.50 istället för 44.50kr/månad

Från sajten:
image

När HBO Nordic blev HBO Max här i Sverige så gick de ut med ett meddelande att kunderna som tecknar upp sig får 50% rabatt livet ut och idag skrämdes de en aning.

Många blev först lite förvånade och sedan lite förbannade när HBO Max skickade ut ett mail här på kvällskvisten där de meddelar att de höjer priset. I mailet står det:

”Hej Marcus,

Från och med ditt nästa förnyelsedatum efter den 13 juli 2023 kommer standardpriset för ditt månatliga abonnemang att ändras från 89 kr/mån. till 99 kr. Vi höjer det månatliga priset till följd av högre kostnader för förvärv, skapande av innehåll och produktutveckling för att göra det möjligt för oss att fortsätta investera i det kvalitativa innehåll och de produktupplevelser som vi strävar efter att ge våra kunder.”

Många kunder tror då såklart att deras nya pris blir 99 kronor i månaden men så är alltså inte fallet utan har du halva priset idag så är det nya priset 49,50 kronor. Detta är dock inte ett pris vi kommer leva med länge för när HBO och Discovery slår ihop sig här i Sverige så lär allt vad livstidsrabatt heter försvinna då det blir ett nytt namn (Max) och nytt bolag. På sin Twitter säger HBO även: ”At the moment there is no prospect that the 50%/33% discount will get removed”.

2 gillningar

Detta kan man ju tycka att de borde skickat ut redan igår :smiley:

4 gillningar

Undra hur många som hann säga upp det? :no_mouth:

Fick oxå mailet precis nu.

Var på g att säga upp det men tänkte äää jag väntar lite. :sweat_smile:

1 gillning

RIktigt surt för dem för nu får de ju inte halva priset igen stackarna.

1 gillning

Många problem löser sig av sig själv bara man väntar. :wink:

5 gillningar

Från sajten:
image

HBO blev HBO Max för att sedan bantas ned till Max men en sak som det inte bantas ned på är innehållet och i vår är det dags för Sverige att få den nya upplevelsen och om det även kommer till ett högre pris återstår att se.

Det var i våras som Warner Bros Discovery lanserade nya HBO Max som enbart heter Max i USA och sedan dess har utrullningen av den nya streamingtjänsten nått ett par länder till. Nu har Gerhard Zeiler som är Warner Bros Discoverys internationella chef berättat att 22 europeiska länder kommer att gå samma öde till till mötes och få en helt ny streamingtjänst under våren 2024.

Innehållet på Max kommer vara mer eller mindre detsamma som vi idag har på HBO Max men innehållet som finns hos Discovery+ här i Sverige kommer bakas in i tjänsten. Det betyder att vi i Max kommer kunna se allsvenskan och sommar-OS för att sedan kunna växla till att se fortsättningen av The Last of Us. Utöver de storslagna produktionerna vi är vana vid på HBO Max och sport från Discovery+ så kommer hela familjen Wahlgrens olika program och en rad andra realityprogram och dokumentärer att finnas på tjänsten.

Den 25 oktober kommer Max hålla en pressträff i Sverige för att berätta mer om Max och förhoppningsvis får vi klarhet i vad som sker med alla som har halva priset resten av livet.

Via Deadline

2 gillningar

Både spännande och skräckinjagande!:sweat_smile:

1 gillning

Så m a o om man vill ha kvar Discovery+ så blir det MAX som gäller då jag killgissar att Discovery+ försvinner som stand alone?