HBO Max byter namn och det kommer bli dyrare

Lite tråkig trend. Man börjar gå tillbaka till stora paket alá 1990 tal med Canal digital, Viasat, med extra allt som man inte vill se. Gillade att det blev mer diversifiering. Paket hit o dit.. bah, tröttsamt.
HBO Lär nog ryka, för Discovery+ har jag 0 intresse av. och när de flesta tjänster blir dyrare så lär några åka på foten och sägas upp.

Det började så bra och de eliminerade nästan piraterna men nu är det på uppsving med det igen tack vare alla dessa korkade moves.

2 gillningar

Känns mer och mer som att fysisk media är vägen att gå.

11 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Vad kostar alla era streaming- & molnabonnemang?

Jag har likt många av er andra nappat på erbjudandet med halva priset på HBO Max livet ut. Jag är totalt ointresserad av allt som Dicovery+ har att erbjuda så det hela känns lite sisådär.

1 gillning

Är det dags att börja funderar på IP-TV…

Garanterat, jäkla skojarbolag.
Har ett halvår bindning kvar av sen åker deras streaming ut.

Inte oväntat, sade till dottern för ett bra tag sedan att se klart allt hon lagt på sin lista på HBOmax för när sammanslagningen kommer så ryker det prisvärda abonnemanget. Finns ju en gräns för hur många tjänster man egentligen villhöver men så mycket bra finns där tyvärr inte (tycker jag). Får klara mig på Netflix, Apple TV+, Disney+ och Prime Video - räcker och blir över här.

3 gillningar

Läste på nyheterna att ändringen för HBO Max sker först 2024, stämmer det?

Japp i Sverige ser det ut som det, kolla mina skärmdumpar ovan från HBO Max Sveriges FB-sida.

2 gillningar

Kalas, då blev det ingen panik att se slut serierna man påbörjat :slight_smile:

1 gillning

Så länge man har halva priset är det ju ok, då kanske nya priser ändå bara blir typ 80-90kr.

Värre om de helt tar bort vår deal och att det blir fullpris, då ryker HBO för mig om det börjar kosta typ 180kr.

Vi får väl helt enkelt vänta och se.
Dom flesta streamingtjänsterna anpassar ju abonnemangen till den marknaden dom verkar på. Vi har ju till exempel inte speciellt många tjänster som har reklam utan den är mer vanligt i USA.
Men att vi skulle få behålla den dealen vi har nu ser jag som ganska osannolikt.

Vi har Prime med MGM, HBO Max, Viaplay, Disney plus och ungarna kollar bara på YT shorts :slightly_smiling_face:

Om jag ska gissa lite kring om ”halvaprisetdealen” är kvar, så tror jag den kommer gälla reklamabonnemanget för 100kr/månaden. Så blir det 50kr/mån för ett abonnemang med reklam som ändå ingen vill ha.

Om man även får Discoverys innehåll också och kan betala halva priset fortfarande så låter inte det helt sämst ändå. Halva 16 dollar blir kanske en hundring här?

Exakt, just därför kommer HBO ryka all världens väg. Finns väldigt lite vettigt där och det enda som håller oss kvar där är att det är väldigt billigt nu. Höjs priset blir det enklaste saken i världen att fimpa det.

Bedrövligt rent principiellt dock, om alla med ”for life”-priset blir blåsta. I så fall ännu en anledning, ett sådant bolag vill ju ingen sponsra.

Därför har man C More och fimpade D+. Allt reklamfritt på C More samt Allsvenskan.

Agree to disagree. Uppskattar utbudet hos HBO Max så jag skulle ha kvar det även utan halva priset.
Alla är vi olika hur mycket vi är beredda att betala för olika tjänster.

1 gillning

Ett avsnitt denna vecka. På tal om kvaliteten på HBO-serier.

1 gillning