HBO Max byter namn och det kommer bli dyrare

Från sajten:
image

HBO Max kommer smala ned sitt namn men utöka innehållet med hjälp av allt som finns på Discovery och den nya tjänsten kommer lanseras i USA den 23 maj.

HBO Max blir bara Max och namnet må vara nättare men det blir inte prislappen. Den nya tjänsten som är en sammanslagning av HBO Max och Discovery+ kommer lanseras i USA först och totalt kommer det gå att välja på tre olika prenumerationsnivåer:

  • Max Ad-Lite kostar 9,99 dollar per månad eller 99,99 dollar per år. Det kommer gå att titta på två enheter samtidigt i 1080p med 5,1 ljud och det finns inget stöd för att ladda ned innehåll offline.
  • Max Ad Free kostar 15,99 dollar per månad eller 149,99 dollar per år. Det kommer gå att titta på två enheter samtidigt i 1080p med 5,1 ljud och 30 filmer eller 30 avsnitt av en serie kommer gå att ladda ned.
  • Max Ultimate Ad Free kostar 19,99 dollar per månad eller 199,99 dollar per år. Det kommer gå att titta på fyra enheter samtidigt i 4K Ultra HD med Dolby Atmos och 100 filmer eller 100 avsnitt av en serie kommer gå att ladda ned.

Varje månad kommer det släppas runt 40 nya originaltitlar samt tv-säsonger och det går nog att se att de har siktet inställt på Netflix med tanke på den ambitionen. Appen kommer även göras om och den kommer vara lättare att navigera runt i och det kommer finnas personliga rekommendationer som tipsar om saker som vi borde gilla tycka om. Även barnsektionen kommer bli bättre strukturerad än tidigare. Vad detta betyder för oss i Sverige är ännu oklart men vi kan nog räkna med att vi som slog till på erbjudandet om att ha HBO Max för halva priset livet ut kommer torska den dealen när Max kommer till Sverige. Tjänsten lanseras i USA den 23 maj.

Via Variety

Då ryker nog HBO igen :slightly_smiling_face:

Max menar du? Haha. Ja helvete om det ligger på runt 200 pixadores i månaden så torskar de mig som kund med.

1 gillning

Undra hur det blir för oss som har ”halva priset livet ut”.

7 gillningar

Ska bli intressant att se hur typ Telia gör med detta! Jag har HBO Max "gratis" i mitt paket, men de lär väl bara plocka bort det..

Det kommer flyga ut genom fönstret snabbare än hur snabbt ölen flyger ut ur kylen hemma hos Sevis!

4 gillningar

Våra liv blev precis kortare.

1 gillning

Jäklar, och jag som tyckte Netflix för 129 kr/mån var löjligt dyrt. 16 dollar/mån lär väl bli 189 kr/månad när det kommer hit. Snålabonnemanget med annonser lär väl kosta 129-139 kr/månad.

Nej, nåt Max blir det inte till de priserna.

Då blir det inget mer HBO för min del.
Har mitt Disney+ i alla fall. :upside_down_face:

1 gillning

Skulle faktiskt säga att mittenabonnemanget också är lite av ett snålabbonemang, fasen att inte erbjuda 4K som standard idag är inte nice någonstans.

2 gillningar

By by HBO!

Netflix erbjuder väl inte heller 4K i sitt standardabonnemang?

1 gillning

Nä det är lika skamligt där =(

1 gillning

Ett stort frågetecken är all sport som finns på Discovery+ i dag. Den kan ju knappast ingå i det dyraste Max-paketet. I så fall blir det billigare än det är att se på Allsvenskan på Discovery+ i dag.


Beroende på innehåll och vad man får för priset så betalar jag gärna. Blir kanske Netflix som ryker.
Amazon 29:-
Disney 89:-
Netflix 179:-
YouTube Premium 40:-
TV+ ingår i Apple One.

Någon hundring till i månaden kan man ha eller missta.
Betalar gärna för något jag gillar och uppskattar.
Vi har ju varit väldigt bortskämda med priset som många betalat för HBO Max.

Kan ju inte svika Ullared... Bara hosta upp!

Vet vi när 2024? ... är ju en ganska långt spann.

Blir mest trött på alla dessa ändringar av streaming tjänster. Gå ihop allihopa till en tjänst. Blir ju dyrt som satan att ha alla och bökigt att hoppa av och på.

Jag har både Discovery+ & HBO så om det blir lite dyrare men bättre behåller jag nog det. Halva priset dealen ryker ju troligtvis med sammangåendet då finns ju inte HBO kvar längre och det är ju de vi har avtalet med.

1 gillning

Nope, ingen mer info :frowning:

1 gillning