Hastighet på internetuppkoppling

En bit i minuten är helt okej, om det handlar om tårta. :yum:

4 gillningar

The cake is a lie

2 gillningar

100/100 som ingår i våran Brf men jag betalar lite extra för 250/250

1 gillning

Lite klent även där. :joy:

Nä, läste om mailet nu, verkar vara ett samarbete mellan IP-only och Bahnhof.

Vi har 250/100 genom fiber från BBB i vår BRF.

Sitter med :

  • 3 x iPhone
  • 3 x iPad
  • 1 x Mac mini
  • 2 x Apple TV
  • 3 x Raspberry Pi
  • Nintendo Switch
  • Roborock
  • 2 x HomePod mini
  • Många IoT-tillbehör
2 gillningar

Du får bygga fiber tillsammans med grannarna.

ComHem 600/50-100, 249/månad i några månader, sen 599. Kan tyvärr inte välja någon annan leverantör. Men dom levererar iallafall och är stabila hos mig.

1 gillning

Telia 500/500. Leverar en bra bit över 500 både upp och ned. Betalar 349 kr/mån.
Bor i hyresrätt med Telia som enda alternativet via fiber.
Tycker priset är okej, men det gäller att komma ihåg att ringa och ”omförhandla” en gång per år.

2 gillningar

Problemet är att fet inte finns så mångs grannar och de som finns bryr sig inte :worried:

Har haft både Comhem och Bredbandsbolaget/Telenor till mycket fina priser. Ringer man och låtsas att man vill säga upp abonnemanget brukar de enligt min erfarenhet alltid kunna ge en bra deal.

De stora drakarnas priser bygger nog på att de förväntar sig att vissa vill pruta, men att många lydigt kör ordinarie pris.

Yep, var det jag gjorde, ringde och sa upp det och fick ett år för halva priset. Löjligt.

AIS Fibre som ger mig 500/500 som standard för 163kr.
Med ett knapp tryck kan jag ändra hastigheten till 1000/300 eller 300/1000 beroende på vad vi gör.

Hemma har vi:
1 x Samsung telefon
1 x iPhone
2 x iPad
1 x server
1 x laptop
2 x TV
13 x IoT från Xiaomi

5 gillningar

Då är det jobbigt om de inte bryr sig. När vi byggde ut fiber där jag har huset i Jämtland så var det vissa som lockades till att skaffa fiber för att de kunde ha tv och telefon via den. Internet brydde de sig inte så mycket om.
Vi var inte heller så många iaf sett till personer per km fiber. Det bor 500-600 personer på en yta lika stor som Blekinge + lika många fritidsboenden. Var kanske drygt hälften som skaffade fiber.

3 gillningar

Jag ringde Com Hem varje år när jag var kund hos dem och sa att jag ville säga upp allt. Fick alltid bättre priser på både bredband och tv (inklusive sportkanaler) än deras bästa erbjudanden till nya kunder.

Ledsnade för att Com Hem inte fungerade tillförlitligt på min adress och tycker att det är trist att man ska behöva hota med uppsägning för att bli belönad som kund.

1 gillning

Vi hade inte tillräckligt med underskrifter för att få fiber utbyggt där vi har vårt lantställe men allt räddades av att en pensionär erbjöd sig att gräva till alla med sin egen traktor för 5000 kr/hushåll.

2 gillningar

Det var shysst. Vi bildade en egen fiberförening för att fixa utbyggnaden. Efter bidraget från staten så landade det på 18 000 kr/hushåll.
Vi hade turen att det lokala elbolaget hade grävt ner fiberslang när man grävde ner elledningarna och att vi fick använda oss av den. Sparade 5 mil av grävning.

5 gillningar