Hastighet på internetuppkoppling

Och ändå fungerar inte Sonos? :wink:

7 gillningar

…ingen gillar dig, gå här ifrån.

EDIT: Det är egentligen inget med Sonos som strular. Det är bara Spotify med sonos som strular. Och efter jag körde wireshark så hittade jag ett märkligt trafikmönster som jag skickade till Spotify…som deras support självklart valde att ignorera.

5 gillningar

Vad är dU?

en operatör här:

1 gillning

Vi kör 500/100 fr Bahnhof via IP-Onlys fibernät. Jag hade 250/100 men fick Coronanonus där de höjde till 500/100 i tre månader. Jag har dock fortfarande efter 9 månader 500/100. De har säkert höjt priset utan att jag har märkt det…

Vi har inga problem med hastighet oavsett 250 eller 500-lina. Dock problem med störningar. Om Unifis Dashboard stämmer ligger vi på mellan 1-3% användning och peekar på 8%. Peek vid Netflix+online spel+lite slösurfade, samt en del IoT.

1 gillning

Bahnhof 1000/1000. Men jag får ut max en fjärdedel pga min router. Det är föreningen som har tecknat gruppavtal, 79kr/mån inbakad i hyran/avgiften.

3 gillningar

Fru 1? Hur många till har du? :laughing:

Har bara den än så länge, tänkte bättre sätta en siffra ifall det blir fler senare. =)

2 gillningar

Har du ställt in hur snabb uppkoppling du har under Inställningar > Systeminställningar > Generella inställningar i UniFi-appen?

Jag tror det, kan såklart missat något med Mbpskvgs/s…:sunglasses:. Ska kolla…:+1:

1 gillning

Det är rätt.

100/100 Banhof för 339kr/mån. Har haft fiber sen 2007, bostadsbolaget var snabba med att dra in fiber i alla deras bostäder. Bredbandsbolaget hade först ensamrätt, men sedan några år är det fritt fram för andra leverantörer. Bytte till Banhof direkt då BBB höjde priset ganska rejält.

1 gillning

250/100 hos Telenor, 130:- i avgiften på bostadsrätten. Funkar hur bra som helst då vi mest surfar, ser på TV m a o inga tunga hemladdningar.

1 gillning

Fick inte du uppgraderat i början av pandemin?

Ingen uppgradering här, mer än att dom höjt priset 10 kr på grund av fibernätadministratörens ökade utgifter.

100/100 här hemma via Bahnhof för 309kr/mån tror jag. Två vuxna som jobbar hemma 100 % och en liten pajsare på 1,5 år. Snurrar fyra laptops, en iPad, två iPhones, Trådfri-system, NAS, några virtuella servrar i garderoben, Sonos-system, AppleTV (säkert missat något). Tycker det funkar bra och är lagom. Blir säkert högre hastighet den dagen lillpajsaren börjar ställa krav på hastighet :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Blir så jäkla avis när jag läser tråden. Har 4g via Tele2 som på senare tid levererat ca 1bit i minuten.

2 gillningar

but…why?!

1 gillning

Ingen fiber här ute på landet :worried:

1 gillning