Har ni någon rekommendation på läsplatta?

Jag har haft en Kobo Glo HD i fyra år, läser på den varje kväll. Laddar den 3-4 gånger per år.
Otroligt nöjd.

Tack för input, har beställt en Kobo nu. Ska komma ikväll, tiden får visa om jag blir nöjd.

Vilken blev det? :slight_smile:

Blev en Libra H20 Svart.

https://www.webhallen.com/se/product/306367-Kobo-Libra-H2O-7-Black

1 gillning

Jag tror du blir nöjd!

Nöjd med den? Kan man köra något abonnemang med den? Typ storytel, eller låna böcker ?

Jag är väldigt nöjd med den. Gillar att det finns fysiska knappar, inbillar mig att det blir mer ”på riktigt”, någon form av taktil återkoppling när jag byter sida.

Köpt böcker via Kobos butik samt lånar via deras lånesystem, OverDrive. Funkar överlag bra.

Det är inte speciellt många bibliotek i Sverige som är kopplade det det systemet än, två till tre tror jag. Jag fixade ett lånekort online via Malmö stadsbibliotek. Funkar bra tycker jag.

Det som är mindre bra tycker jag är deras app, den är inte speciellt smidig och jag hittar inget sätt att låna böcker via den. Så kör allt via browsern, synkning funkar prima.

Ett extra plus är att den är vattentät, bra om man gillar att läsa i badkaret eller har små barn hemma.

Finns nån bra läsplatta som är öppen för mkt och usb c??

Är det okej att skaffa kort på Malmös bibliotek när jag bor i Värmland ? :slight_smile:

@esse du är väll en skåning? ;D

Kör på bara!

ÄR DET LAGLIGT ?! xD

Haha, ja. Varför skulle det inte vara det? :thinking:
Jag har konto där men bor i Löddeköpinge. Har aldrig haft några problem med detta.

1 gillning

Men hur kommer det kännas rent själsligt när du inte kan lämna tillbaka e-böckerna? :joy:

1 gillning

? :fearful:

Edit: Ångerrätt menar du? xD

Ja, det med :rofl:

Är USB-C en deal breaker? Köpte annars en Amazon Kindle paperwhite till sambon förra året. Riktigt grym!

Lånar via biblioteket det som vill läsas - och laddas (mejlas) automatiskt över via Libre och konverteras till rätt format :blush:
Bokon.se har även en Amazon/kindle-funktion på e-böcker. På sitt Bokon-konto så lägger man till sin Kindle-mejl, som skapas i samband med att man installerar sin Kindle. Vid köp sen på Bokon.se så kan man med ett knapptryck få eböckerna överförda och konverterade direkt utan separat mellanprogram :nerd_face: :open_book:

Det är inte riktigt lika smidigt längre. Fick detta mejl senast när jag köpte en bok på Bokon:

På grund av Amazons nya verifikationskrav kan vi inte längre skicka e-böcker direkt till din Kindle. För att slutföra processen, vidarebefordra detta mail till dina Kindle-adresser:

1 gillning

Okej, ja lite mer invecklat då :man_facepalming:
Jämförelse: innan de nya verifikationskraven så var det ju som att svänga med bilen utan att blinka. Nu med de nya kraven så måste man flappa lite på spaken innan man svänger. Här i Malmö så kommer det bli tufft att vidarebefordra det mailet :joy:

Man köper ju inte en ny bok varje dag så det är inget större problem.

Jag älskar att läsa på Kindle.

1 gillning

Köpt en Kobo Livra H20 häromdagen :slight_smile:

1 gillning