Här köper du billigaste iPhone 14-telefonerna

Från sajten:
image

Nu kan du förboka iPhone 14 och iPhone 14 Pro. Leverans sker 16 september. Här är de billigaste iPhone-priserna just nu.

Utan abonnemang

Köper du utan abonnemang finns det inga rabatter på iPhone 14 eller iPhone 14 Pro att tillgå. iPhone 14 börjar på 11 995 kronor hos alla återförsäljare.

Billigaste iPhone 14 och iPhone 14 Pro med 15 GB surf

Vi jämför modellen med 128 GB utrymme med ungefär 15-20 GB data per månad och en bindningstid på 24 månader. Totalpris inom parantes. Notera att de flesta abonnemang kan avslutas efter en månad och på så sätt blir totalpriset mindre. Vårt totalpris inkluderar att du även betalar för abonnemanget i 24 månader.

iPhone 14

iPhone 14 Pro

Billigaste iPhone 14 och iPhone 14 Pro med “obegränsat” abonnemang

Vi jämför modellen med 128 GB utrymme med obegränsad data och en bindningstid på 24 månader. Totalpris inom parantes. Notera att de flesta abonnemang kan avslutas efter en månad och på så sätt blir totalpriset mindre. Vårt totalpris inkluderar att du även betalar för abonnemanget i 24 månader.

iPhone 14

iPhone 14 Pro

Men här är det avbetalning på telefonen på 36månader och abbonemang på 24 månader? Eller kollar jag fel på tex Tre.

Frå inte ihop totalsumman på Halebop 649*24 blir 15576 ?? Inte 19536 eller är det någon annan siffra i parantesen?

som default är det 36 månader på telefonen , men man kan ändra till 24 på mobilen

Kunde ju varit som i Turkiet :slightly_smiling_face:

Jag tog bort Halebop då det inte går att betala av telefonen på 24 månader.

Jo det går. :slight_smile: Jsu tnu har de problem med den funktionen och det är till att välja kontant betalning så kontakar den en nästa vecka för att ändra till delbetalning. )

Jobbig tid att ha de problemen :)=

Gissar att deras system för att typ kolla av kreditupplysning blev översvämmat av alla nya abonnemang. :slight_smile:

Nej det är abonnemang och avbetalning på telefonen i 24 månader och därefter betalar du 299 kronor för abonnemanget om du önskar fortsätta.

Ja precis, och på 24månaders avbetalning blir det inte 449kr/mån utan 599kr/mån. 449kr/mån får man med 36månaders delbetalning på telefonen.

Ahh sorry, fixat. Totalpriset fick jag rätt på av någon anledning :slight_smile:

JA, det förklarar totalpriset! HAlebop it shall not be. :slight_smile:

Är tyvärr så på nästan alla nu

JA, men många har det betygldigt tydligare, Default är det ifyllt 36 månader på Tre, men ganska tydligt med olika val, Halebop gömmer det och man kan inte välja annat.

Tänk att det går, om du väljer att teckna abonnemanget hos en återförsäljare tex Elgiganten. Så gjorde jag med min 12pro för snart två år sen :grinning:

Jag vet inte om jag missat något men jag tycker priserna i artikeln ser lite väl höga ut.
Beställde vid 14 tiden en iPhone 14 Pro Max (256GB) hos Tele2 med deras "Obegränsat snabbare" abonnemang (ej bundet) för en totalkostnad på 18475 med en 24 månaders avbetalning. Alltså långt under de typ 25 tusen som det skrivs om här...

Går jag in och kikar så kostar det 1248 per månad med dina val. Det kostar 29000 totalt ?
Känns som du missat något eller haft andra val, är du helt säker?

Aah jag tog 14 Pro Max med 128 och inget nytt abonnemang och fick totalt 16500 något, så kan inte stämma. Måste vara räknat på utan abonnemang.

Bara en iPhone 14 Max Pro 256gb kostar 17995kr, så är nog så att det priset är bara för telefonen och utan abonnemanget. Så borde bli ca en femhundring till per månad för det abonnemanget. Så strax under 30tkr totalt