Här köper du billigaste iPhone 14-telefonerna

Ja, precis. Detta är alltså "minsta totalkostnad". Priset gäller alltså hårdvara + en månads abonnemang (iom att det är en månads bindningstid på abonnemanget). Med ett "olåst" abonnemang så kan man ju säga upp det när man vill. Därför är hela tabellen orelevant om man inte är helt inne på att binda upp sig på två år eller mer. (Precis som artikeln medger iof. Don't mind me. :blush:)

Hur tänker ni som tar luren på 24 månader, ni har inga planer på en 15 nästa år? Inte för att alla byter varje år men om det skulle vara något som tilltalar riktigt mycket då sitter man ju fast ett år till med den man har.

Valde som nämnt ovan obundet av den anledningen. Om jag önskar uppgradera om 12 mån så cashar jag ur den 24 mån avbetalningen och signar upp mig på nytt.

Jag har mina telefoner i 3 år ungefär, känns inte som att det ändras så mycket hårdvarumässigt numera ändå... så för mig kändes det inte farligt att ta 3 år.

3 år är nog en rimligt tid ur många perspektiv, så som kostnad, resurser och nyare teknik.

Jag binder alltid med Telia (får någon tusenlapp lägre pris på telefonen då). Betalar allt direkt, orkar inte med avbetalning, blir ju samma pris ändå.

Skulle modellen året därpå tilltala mig mycket får jag köpa telefonen utan abonnemang till fullpris (som man ändå gör på t.ex. Tele2). Har aldrig hänt hittills. Men i år är det nära. Har reserverat en 14 PM via Telia men inte bestämt om jag hämtar ut. Får tänka en vecka.

Hoppar över iPhone 14 serien i och med att jag köpte en annan mobil relativt nyligen. Visst är de fina men inga dramatiska skillnader gentemot 13 serien. Lite synd att iPhone Mini försvinner, men de har väl sålt för lite.
Vi får se om de tar steget mot USB-C nästa år? Men prismässigt börjar det bli väl så dyrt.

Det är ju väldigt få nu för tiden som byter efter ett år. Så att binda sig för 2 år är väl mer regel än undantag. Dom flesta har ju till och med sin telefon längre än det.

Mvh en som som inte vill binda sig alls vid något abb utan köper cash. :hugs:

Problemet med bindningen är inte att jag byter telefon - det är att jag sitter fast vid abonnemanget. Jag tycker om flexibilitet.

Men funderar trots det på att kanske binda 24 månader med lägsta datamängden. Om det går att tillfälligt öka till obegränsat under juni-sept för då bränner jag mycket data (streamad TV ute i stugan)

Jag kör ofta med samma strategi - gäller bara att hitta rätt abbonmang så att jag inte luras att köpa ett dyrare

Vi binder vartannat år eller vart tredje år, när abonnemang går ut. Nu när jag tycker att kameran är tillräckligt bra så har jag inte något sug att köpa nytt så ofta. särskilt när Pro MAx kostar en slant.
Har ej behov av massa datatrafik heller.
När vi har obundet kör vi Vimla abonnemang, med hyfsad data. Och jag jämför då en bindning mot vad det skulle kosta att behålla billigt Vimla abonnemang och köpa kontant mot att binda med ett abonnemang. Hittills har ekvationen alltid varit den att det blir lägre totalpris med bindning och ett abonnemang än att behålla Vimla och Casha. (sen att man pytsar ut kostanden för telefonen är inte heller fel.

Är lite kluven om jag ska ta en 14 pro max nu. Rätt nöjd med min 12 Pro Max. Kanske väntar ett år och kör en 15 .sparar 8k på att behålla och byta abonnemang. Moblinerna är tänkta att gå viare till barnen, men en i familjen vill ha en Samsung istället.... :scream:

Skall bli intressant att se försäljningen i Sverige på 14

Då är en i familjen klok och har full förståelse för det :blush:

Hur gör ni nu när ett rum blev ledigt i hushållet? Blev det gym eller nått annat kul där?

Lego-rum, alltid lego-rum.

Måste göra ett sådant själv…

Borde finnas i svensk grundlag :sunglasses:

Jag är på jakt på en iPhone 14 Pro och lutar åt att köpa via Halebop. Rätta mig gärna om jag har fel i mitt beslut. Tre verkar billigast, men de går bort för mig pga urusel mottagning, även här i huvudstaden där jag bor.

Telefonen cashar man för ~14 995 kr överallt, inklusive hos Halebop.

Men köper man på räntefri avbetalning kostar telefonen 11 880 kr totalt. Nackdelen är att man då binder sig till ett 24 mån abonnemang. Kostnaden blir då 814 kr per månad, vilket blir 19 536 kr.

19 536 kr - 14 995 (som telefonen kostar överallt annars) = 4 541 kr.

4 541 kr / 24 mån = 189 kr per månad

D.v.s. hade jag cashat telefonen hade detta abonnemang kostat 189 kr per månad. Och för det får jag 60GB data (det stämmer va? 40GB extra varje månad om jag förstår rätt? Och jag får 5G. Och jag får stöd för eSIM på klocka om jag vill ha det senare. Och jag får en schysst kundtjänst.

Hade jag istället cashat telefonen hade jag kanske valt Fello, men tycker inte deras abonnemang är mycket bättre än vad jag får på Halebop för 189 kr / mån.

Jag har försökt titta på Tele2, Comviq och Telenor men tycker inte deras erbjudanden är bättre. Tre verkar ha ett väldigt bra erbjudande, men jag gillar inte Tres mottagning.

Känns lite sunkigt att vara låst i 24 mån. Men för effektiva priset på 189 kr per månad för 60GB 5G per månad tycker jag inte det är farligt.

(Jag har tillgång till mecenatalumni, men inte vanliga mecenat. Så jag kan inte skaffa de flesta studentabonnemanget.)

Halebop är nice, däremot gick det inte att delbetala på 24 månader när jag gjorde genomgången och då fick de inte komma med.

Använd gärna vår affilatelänk när du handlar så hjälper du till i driften av bubblis.