Detta var det första jag tänkte också:
Visst är det användbart att kunna anpassa luren efter situation och hur man använder den 
Per automatik?
Ja, det kommer eventuellt gå att lösa med Genvägar (Shortcuts).
Funderar på det där med mappar, i dess nuvarande form. Jag har sorterat appar på varje skärm istället utifrån,
- Mest använda på första sidan
- Socialt och nyheter
- (E)handel och bank/finans
- IoT och smarta prylar
- Media, grafik
Osv
Jag gillar inte att mappar är låsta till max 9 appar. Att det blir så smått att man inte ser ikonera, ser grafiskt fail ut. Men om jag inte såg fel så kommer nu en mapp (när man väl har klickar in på den) gå att scrolla upp och ner, nu börjar det likna något! Men det kanske bara är i den automatiska sorteringen. Ska bli kul att prova iOS 14, men väntar nog ett tag till.
Är övertygad om att det går mycket fortare att scrolla i sidled efter rätt sida/app än att ha massa små mappar som man inte ser ikonerna i. Men blir nog ändring om det nu blir bara blir ett klick in i en mapp med oändligt antal appar i den mappen.
Härliga kvällsfunderingar
Kan de köras automatiskt? Det har jag missat 
Ja, en hel del nya triggers och automatiseringar i iOS 14. Genvägar kan köras ett speciellt klockslag till exempel.
Fint!
Big Sur, funkar Adobe? Samt Final Cut Pro osv?
Tänker du främst på PS då? Fcp funkar!
Lightroom och Photoshop. Och Final Cut Pro 
Är den värd att köra på? Big Sur alltså 
Har tyvärr bara kolla på FCP och det fungerar.
Skulle inte installera det på min vardagsdator. Har det installerat på en jag inte använder för jobb/podd etc och det fungerar stabilt men lite krascher då och då.
Okej då väntar jag, kör ju på iOS , watchOS och Apple TV
Märker även att tangentbordet på min iPhone hänger sig endel med iOS 14.
Slog på Handwashing på Apple Watch. Nu tror den att jag tvättar händerna när jag tar ett glas vatten, när jag fyller på sonens pool, när jag rakar mig, när jag borstar tänderna …
Får du någon slags medaljer och utmärkelser då, ungefär som i Aktivitetsappen vid flitig träning?
Nej, tror inte det. Osäker på om den ens har någon koppling till Hälsa.
Någon som har iOS 14 på en enhet och iOS13 eller Catalina på en annan, funkar då Continuity? (Ofta detta jag stör mig på när jag drar på en beta och exempelvis handoff inte funkar.)