Här är nyheterna i iOS 14

Bra genomgång:

https://m.youtube.com/watch?v=mtua-5St-n4

Tycker det är lite mycket Android över det. Tror det blir bättre och mer intressant i höst när andra utvecklare lanserar lite widgets.

1 gillning

Jag trodde jag hade perfekt syn tills jag upptäckte detta för någon vecka sedan. Nu kan jag inte sluta se det. Antagligen har det varit illa ett tag utan att jag upptäckt det. Haft en fruktansvärt huvudvärk efter längre tid framför skärm/läsning.

1 gillning

Ja det är nog så för Widgets har ju funnits ett tag totalt sätt. Kanske Apple kan komma med något ny anfallsvinkel för på Android tycker jag man använder färre Widgets. Jag har bara 3 numera. Klockan, anteckningar och spotify

Jag gillar att man kan placera flera widgets i samma och svepa upp för att byta. Inte sett det på Android så är är lite skillnad!

1 gillning

Konsekvent. Vill inte gärna göra anamnes här. Samma svar som tidigare. P.S. Inget farligt. Njut av vädret :sun_with_face:

1 gillning

Vågar man lägga in iOS beta 14? :thinking:

Brukar rekommendera att man väntar på public beta, men är du medveten om vilka problem som kan uppstå och ändå tycker det är värt det så kör.

1 gillning

Jag lade in betan på en 6s Plus, verkar gått smärtfritt, men den luren är min backup så inte så frekvent använd innan semestern börjar om några timmar…

iPadOS beta har jag kört ett par dagar nu och den funkar utmärkt, någon mindre bugg har jag sett, och rapporterat en.

Det funkar fint! :slight_smile:

En bugg jag märkt av är att ja inte kan installera nya appar på Apple Watch.

Kul att Apple öppnar upp hemskärmen, det var på tiden. Till nästa år splitscreen, kontroller i kontrollcenter och kantskärm :slightly_smiling_face:

1 gillning

Längtar till public beta

4 gillningar

Inga problem här (S5 med watchOS 14).

Kör du WatchOS 7?

Kan installera appar utan problem.

Jaså? Okej

UDisc kan ja inte installera, men andra verkar gå

Då kör vi väl då. Brukar vänta tills PB men orka vänta.

IMG_952C5A994B5F-1

5 gillningar

Från Release Notes:

Notes and Known Issues

App Store

Known Issues
  • Scrolling using the Digital Crown might be unavailable after a “No Results” screen is shown. (63434049)
  • While adding a shared Watch face, the install button might become unresponsive for Watch-only apps. (63835350)
    ** While adding a shared Watch face, switching App Store accounts might prevent app installation. (64176878*)

Något som stämmer med ditt problem?

Måste säga att det var en bugg/laggfri beta.