Här är nyheterna i iOS 14

Har gnällt i så många år på iOS katastrofala hemskärm (ja den har varit katastrofal). Faktiskt den primära orsaken till att en iPhone inte var i närheten att övervägas. Nu ser det betydligt bättre ut, fortfarande tråkigare än Android men samtidigt mer uppstyrt och enhetligt vilket är positivt.

Nästa så jag skulle kunna överväga en iPhone när jag ska byta ut min Pixel 2XL till hösten. Om bara vanliga iPaden kunde komma med tunnare kanter runt skärmen blir det absolut en sådan i alla fall.

Bra jobbat Apple!

2 gillningar

För mig är det motsatta. Var rädd att iOS skulle bli för likt Android nu när widgets kom men det ser fortfarande bra ut.

Som du skriver om skuggor - bör du gå snarast. FD optiker 38 år… :sunglasses:

2 gillningar

Det låter oroväckande. Är på lantstället i två veckor till. Bokat optiker så fort vi är hemma igen.

Tillägg: Skuggorna är rätt tunna, ljusgrå och jag ser dem inte vid bra belysning (som nu när jag är utomhus).

Något nytt i hanteringen av dubbla sim? Saknar enormt att inte kunna välja vilken adressbok ett nytt nummer ska sparas i t.ex.

1 gillning

Nej, inga nyheter alls där. Fungerar precis som i iOS 13.

Du tänker på att spara en ny kontakt i viss adressbok baserat på vilket nummer kontakten ringde en på?

Ja. Eller i varje fall möjligheten att välja. Har nyligen börjat nytt jobb och lagt till ett till icloud konto där jag importerat en massa kontakter jag fick av kollega.

När någon ringer mig på jobbnumret och jag vill spara detta, så sparas det automatiskt till mitt privata icloud.

Låt säga att jag slutar här om 5 år, eller väljer att använda två telefoner, så vill jag inte att alla nya nummer jag sparat ska ligga kvar i den privata.

2 gillningar

Det hade varit smart. Har inte e-sim själv så jag var nyfiken på problemställningen och jag förstått den rätt.

Inget exchange-konto från nya jobbet som du kan använda till kontakter som har med jobbet att göra? Eller en jobbmail öht med stöd för kontakter?

40 är detsamma som läsglasögon, bara att acceptera.

3 gillningar

Nej. :laughing:

1 gillning

Jodå. :rofl::rofl:

Fan, jag är ju 45 och har så långt perfekt syn. :grinning:

Det är då det börjar gå utför. :slightly_smiling_face:

Inte 40 alltså, vilka osanningar det fars med. :rofl:

Det visades på WWDC Keynote också , fast kanske inte hur man lägger till :hugs:

Det är så du upplever det hela, annat svar blir det om man frågar ledarhunden. :rofl::rofl::rofl:

Ni som testat, vad gillar ni widgets på hemskärmen :slightly_smiling_face: