Här är nyheterna i iOS 14

Men man kan inte lägga till vilka appar man vill va? Eller har jag missat nåt? :blush:

Nej, det är så att alla apputvecklare måste skapa en widget för just sin app.

Den gamla typen av widgets gick att interagera med. De här nya kan bara visa information. De kan med andra ord inte innehålla, play/paus, miniräknare osv.

1 gillning

Jag misstänkte det, vill ju ha en för Spotify :wink:

1 gillning

Senaste Apple Watch blev blixtsnabb av watchOS 7.

BAra det bästa är gott nog åt Applefolket…:sunglasses:. Även om det kommer från den andra sidan…:sweat_smile:

Jag laddade in iPadOS 14 Dev Beta på min iPad Pro 2020, den fungerar hur bra som helst, men det inte någon stor skillnad man ser innan man gräver ner sig i detaljer.
Den lilla telefonpopupen är smutt dock, och lösenordschecken som görs i Inställningar skapar jobb för mig (bättre lösenord tack!).

Väderwidget är ju smutt. Hoppas bara yr eller smhi kommer med en snart

1 gillning

Ingen av dem kommer med en snart. Alla utvecklare får vänta till i höst innan de kan släppa appar för iOS 14.

1 gillning

Älskar att du inte kan slita dig från bubblan :heart_eyes::heart:

1 gillning

Man får la leva med “väder” under betan :neutral_face:

Precis som Zop skriver, inget kommer ske innan september. Men dem får ju förbereda sig, så jag hoppas andra apor kommer stå redo snabbt när iOS 14 släpps för allmänheten. Så kanske man kommer gilla de lite mer.

Det är 31 grader varmt i skuggan. Jag orkar inte göra något annat än att bubbla från hängmattan. :hot_face:

7 gillningar

Helt rätt! Ja satan va varmt de är!

Blir nog bättre när man kan lägga dit Spotify, fb, insta, med flera :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Några saker vi inte fick se i iOS 14:

  • De tog inte bort strecket längst ner på skärmen som @Marcus_Attefors älskar.
  • Inga förbättringar för oss som använder dubbla sim-kort.
  • Inget stöd för 2FA i lösenordshanteraren.
  • Inga förbättringar av Stör ej (saknar främst att kunna schemalägga olika tider för olika dagar som med skärmtid).
  • Ingen förbättring av det svenska tangentbordet (det går fortfarande bara att svepa för att skriva på engelska och några språk till).
4 gillningar

Nä de var klent som vanligt !! Men de vi fick var ju kalas :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Sista punkten längtar jag efter. Sjukt surt att man är beroende av Google eller Microsoft för det jag :nauseated_face:

För övrigt har det strecket fått en skugga under sig nu men det beror inte på iOS 14 utan för att jag vid 39 års ålder behöver besöka en optiker för första gången (ser även skuggor under och till höger om alla bokstäver). Tar det som ett tecken på att Apple har glasögon på gång.

:nerd_face:

7 gillningar

Hahaha underbart skrivet! Välkommen till glasögonbubblan :star_struck:

1 gillning