Greta Thunberg Hotline

Undra om luftkonditionering av Khalifa stadium under friidrotts VM är soldriven :thinking:

Haha, Andreas Nilsson, vad fick du luft ifrån? :slight_smile:

Ursäkta Herr konstapel Esse expertisen! Får man inte svara på ditt imperium sida eller är du lika spydig mot alla som kommenterar ?

1 gillning

Nej bara dig :slight_smile:

Moget

Men stormar inte in här och hävdar dig då om du inte klarar att få det tillbaka i ansiktet :slight_smile:

Kan du precisera vart jag hävda mig för att jag kommentera om Greta ?

Oklart, du har ju tagit bort din kommentar.

Väldigt märkligt beteende från vita medelåldersmän som hatar en 16 årig tjej bara för att hon upprepar vad forskarna säger. Vas gjorde ni när ni var 16? Satt på pojkrummet och lekte med snorren men det är hon som ska gå tillbaka till skolan. Väldigt enkelt,gillar ni inte hennes budskap så lyssna inte.

3 gillningar

Det är tufft med förändringar.

1 gillning

Lite som när snuset var i fara, blev ett jävla liv när något riskerade att drabba vita män.

1 gillning

Finns ju ganska många forskare som inte håller med, men de hörs inte i media! Undrar bara varför det hörs mest från de som är beroende av mer bidrag :wink:

Men det betyder inte att dom har rätt eller anser du det som händer med vädret är normalt? Det kommer alltid finnas forskare som drivs av en annan agenda än den som är hederlig. Finns forskare som är avlönade av fossilindustrin och är skrupellösa. Beror ju lite på vilken media man läser men det skrivs om motsatsen också.

1 gillning

Kul tråd, inser nu hur mycket jag saknat en aktiv politiktråd här på TV! Varför inte starta en om Linnea Claesson också, finns potential där :laughing:

Hur stort är hatet mot Greta? Tycker det är betydligt lugnare på Twitter än det var för 6-10 månader sedan. Jag tyckte hon skulle vara i skolan precis som alla andra barn initialt, sedan växte hon till ett fenomen och började göra skillnad (opinionsmässigt) och då känns det ju mer logiskt att hon fokuserar än mer på det här. Precis som en kille som är duktig på fotboll, alla som gillar att lira fotboll kan ju inte strunta i skolan. Men får man proffskontrakt ändras ju förutsättningarna.

Jag tycker tjejen är skön, speciell, ganska trovärdig och fantastisk på att engagera folk. Det får hon gärna fortsätta göra för min del. Mitt största problem med Greta-hysterin är just hysterin och polariseringen.

3 gillningar

Men den är inte hennes fel utan ska man skylla på någon är det media.
Inte konstigt heller att det blir hysteri när det kommer en frispråkig orädd 16 åring som får folk att lyssna.

2 gillningar

Du menar att de var varm sommar förra året men inte detta år ? :slight_smile: nej jag tror inte vädret har med co2 att göra i den utsträckningen! Sett till 100 år tillbaka har vi jordens värme ökat och sänkts långt innan de ens fanns fossila bilar och industrier! Jag köper inte det argumentet tyvärr. Men spring du och köp en Tesla om du tror miljön blir bättre av det!
Börja i länder där de gör nytta istället t.ex Kina! Jag tycker man skall värna om miljön men det har tagit för stora proportioner och lilla Sverige skall ju självklart va de som går i framkant, dock är det på vanliga människors bekostnad som lever på landsbygd!

Det är rätt irrelevant vad du köper faktiskt :slight_smile:

Dina argument är så klyschiga att en tror att du är en bott :slight_smile:

Du tänker inte längre än vad näsan räcker. Gå tillbaka till skolan själv.

1 gillning

Nej vi ska börja i ALLA länder. Bara för att dom inte kommit längre ska inte vi sluta.

Självklart!