Greta Thunberg Hotline

För dig som behöver det: Greta Thunberg Hotline.

5 gillningar

Spot on! :rofl:

HOW DARE YOU, GRETA!?!?

Hmm. Jag ringer med en gång.

:grinning::grinning::grinning:

Så sjukt bra!

1 gillning

Klart man är förberedd med ett manus när man ska hålla ett tal man vet att många miljoner lyssnar på, annars är man korkad. Däremot på en presskonferens kan diverse frågor dyka upp och då är inte konstigt att en 16-åring inte svarar korrekt.

5 gillningar

Tycker hon är en av de större människorna av våran tid, liten som hon är!

7 gillningar

Detta är nått av det bästa jag sett på länge :joy::rofl::sweat_smile::see_no_evil:

Go liten tös med mycket på :heart:

1 gillning

Sorgligt.

1 gillning

Föredrar "Greta metal"

1 gillning

Är det?

Vilket då?

Man får ju tänka på att hon är 16 år. Jag kunde inte ens sitta till när jag var 16. Den enda jag tänkte på var mitt nästa bus och åka moppe och dricka öl! Skulle inte klara av det hon gör idag heller som vuxen.

3 gillningar

Det är det hon borde syssla med.

1 gillning

Vad är det som är sorgligt?

Som hon sa i FN för hon höll tal där och skällde ut överheten… Hon borde vara hemma och gå i skolan etc, men att detta skitspel från regeringar och ansvariga har tvingat henne att agera för sin egen och andras skull inför framtiden…

Det är bra att det blir fokus på miljön men tråkigt att debatten är så ensidig att det nästan bara gäller koldioxidutsläpp. En intressant sak är att ett enda stort Tesla bilbatteri motsvarar ca 18000 mil jämfört med en lågutsläpps Mercedes diesel gällande klimatpåverkan :slightly_smiling_face:

Du baserar det på teknikens världs artikel som tolkat IVLs rapport misstänker jag. Den rapporten har lite brister https://www.mestmotor.se/recharge/artiklar/nyheter/20170529/elbilen-behover-bara-nagra-ar-for-att-kora-in-utslapp-fran-batteritillverkning/

2 gillningar

Dessutom är det ju krasst så att Mercedes släpper ut sitt här medan teslan genererar sitt där mineralerna bryts.