Tips önskas om ett eget fotogalleri på nätet

Så här ser en undersida ut i MS Frontpage's fotogalleri som jag hade tidigare. Inte så modernt men funkar. :joy::joy:

Klicka här

1 gillning

Kollade på Glass men kommer inte in. Måste man skapa ett konto och betala för en månad minst för att se hur det är upplagt? Står 14 dagar gratis men de vill ändå att jag lämnar mina kortuppgifter.

Ja jag fick också lämna uppgifter.

Insåg precis att man ser mitt efternamn med men skitsamma, finns inga stalkers här hoppas jag. :joy:

Tror det finns en tråd någonstans här i bubblan om Glass. ”Alla” skapade ett konto när det var nytt.

Här:

Gå med du också så känner jag mig inte så ensam. :joy:

1 gillning

Det var en total besvikelse. Jag tror att jag stod ut i en vecka innan jag gav upp Glass

Vad använder du nu?

Jag gillade det men jag har svårt att motivera att betala för något jag inte använder. Jag är ingen fotograf. Vet inte om det finns nu men då fanns det ingen möjlighet att ha ett gratis konto för att enbart följa fotografer.

Jag tror jag testade en vecka också när det kom men gav upp det. Verkar dumt att man måste behöva lämna ifrån sig kortuppgifter för att se om det passar en.

Inget…. Borde kanske försöka hitta något

1 gillning

Nu blir jag också fundersam, kanske skulle ta bort Glass med… vet inte om det känns rätt.
Men vill bara ha något

Ta en titt på Nextcloud.

Går att ha self-hosted också. Vi har börjat använda det hemma för att dela dokument och bilder mellan oss. :slight_smile:

Ännu bättre är kanske Photoprism när jag tänker efter.

Kollar ikväll.

Jag har Squarespace till min egna lilla blogg som jag tyvärr pga tidsbrist inte underhållit. Men gallerifunktion mm funkar riktigt bra tycker jag. Allt med hemsida, blogg och t om e-commerce funkar bra och enkelt där. Det kostar en slant men använder man det kan det vara värt. Jag står i valet att lägga ner och hitta ett gratisställe eller ta tag i mig sjävl och börja använda tjänsten igen.

2 gillningar

Glass känns ju inte helt rätt om jag börjar måla igen heller och det tror jag ändå jag kommer vilja göra så kanske ska säga upp det igen och leta något annat. Eller skaffa ny egen domän igen…

Noterade att Hipstamatic skapat ett socialt nätverk, liknande hur Instagram var en gång i tiden. Kanske är värt att spana in:

1 gillning

Har inte engagerat mig så mycket i detta just nu, gick tillbaks till mitt gamla men ska ta tag i det en vacker dag.