Genvägar (Shortcuts)

Grävandet av västlänken gör det inte bättre

Det löste dig med större radie :ok_hand:

Såg att det går att skapa genvägar så Apple Watch byter Watch face. Smidigt när man har en jobb-Watch face och en ledig dito

6 gillningar

Absolut, det är kanon. Jag har lekt lite med det tidigare också men insåg att det för mig inte hade någon större betydelse då jag dels inte har behov av att skilja dem åt och inte heller har något specifikt behov av en viss Watch Face i jobbet :smiley:

@Freddeuce @Esse Tråden är här.

1 gillning

Jag kör lite Shortcuts men gör inga direkt själv.

När vi pratar om det finns ju denna YouTube-kanal med Matthew Cassinelli som jobbade på Workflow innan det blev uppköpta av Apple. Det vi idag kallar Shortcuts.

1 gillning

Kör ni Music så är denna guld!:star_struck:

https://www.icloud.com/shortcuts/9b0ad8a96ca347e7a00236ea2f0399ee

1 gillning

Ja, det är en goding :slight_smile:

Shit vad lång. Vad gör den?

1 gillning

Den största jag har byggt själv väger in på 438 åtgärder :wink:

Hanterar tidsregistrering etc.

1 gillning

Någon som vet om en genväg som exporterar alla anteckningar som PDF inklusive eventuella bilagor/bilder i anteckningen? Gärna med bibehållen struktur på mappar man har.

Jag hade börjat att kolla här:

1 gillning

Jag försöker skapa en automatisering i shortcuts som ställer in strömsparläge på Apple Watch, antingen vid ett klockslag eller ”läggdags”.
Men strömsparläge verkar inte vara valbart vad jag kan se. Läst lite på reddit och det känns som en grej Apple borde ha med

Korrekt, en sådan action finns ännu inte.

Skickade ett förslag till Apple om det

1 gillning

Det är många inställningar Apple inte har med. Jag skulle önska att kunna ändra mellan hemligt nummer och synligt numret med en genväg snarare än 5 klick i inställningarna

1 gillning

Går det att få en lampa att blinka om man får ett telefonsamtal?
Alltså när telefonen känner att man är hemma. Istället för ringsignal.

1 gillning

Nej, inte samtal. Däremot kan meddelanden och e-post användas som triggers.

Tack för svar! :+1:t3:

1 gillning