Galet pris på Meater

Där rök min andra beställning med.
Så blev inget för mig tyvärr.

Min annullerad också.

Står leverans 12:e september för mig :scream:

Bortplockad order här med.

Man kan ju tycka det är lite ynkligt av Amazon att annullera ordrarna. Hade ju inte varit så stora pengar för dem då de är ju de som gjort fel med priset.

Samma här, annullerad order.
Fanns inte i lager när jag beställde.

Grattis till er som får den, den är grym.
Ryggbiffen blir precis rätt :drooling_face:

Hittade ett mejl från i torsdags där de säger 12/9.

1 gillning

Inte för att jag har beställt någon men får dom verkligen annullerad en order för att priset är felmärkt? Jag har för mig att man som säljare måste stå för priset.

Nej, man måste inte stå för priset pga sådana här fel. Framförallt inte när det är uppenbart fel då produkten här kostade 1/10 av ordinarie pris.

Det är inte Amazon som säljer denna.

Nja, det var väl just för att priset var 1/10 i såna fall.

Såhär säger Konsumentverket:

Fel pris i webbutik
Om du köpt en vara i en webbutik och fått en bekräftelse på köpet, har du rätt att få köpa varan till det pris som står i bekräftelsen. Det gäller även om företaget hävdar att varan hade ett felaktigt pris när du köpte den.

Om priset är uppenbart felaktigt
Undantag är om priset uppenbart att är felaktigt, till exempel så lågt att du borde inse att det är fel vid köptillfället. Är det så behöver företaget inte sälja till det priset.

Jag vet att de inte behöver stå för priset men man kan ju tillämpa goodwill när det handlar om 30 talet svenskar. :joy:

1 gillning

Inget mejl ännu men går jag in på hemsidan så ser jag att min beställning också är avbruten ...

Jo men bara om det endast var @Marcus_Attefors som uppmärksammade det galna priset. :joy:

3 gillningar

Den låg ju som bästsäljare, så gissar att där var några till som sett det, men de skit i dom!
De kunde väl kört lite goodwill mot oss i bubblan i alla fall? :stuck_out_tongue:

1 gillning

Jag kan ju glädja mig med att jag inte hade så stor nytta av den, så jag är inte så ledsen.

1 gillning

Jag bryr mig inte om att ordern blev annullerad så man inte fick köpa någon men däremot blev jag lite nyfiken, kan de bara annullera en order sådär?

Har vi inte ingått ett avtal när de saluför en produkt och jag köper den och därmed förbinder mig att betala för den?

Jag kan inte detta men brukar det inte vara så?

Jag fick mailet också. Beställde flera andra saker i samma beställning fasts från andra bolag. De finns kvar, men står inget om meater som blivit avbokade. Jag ska bi gubbgrinig och dra det vidare tänkte jag :rofl:

Kolla några poster upp.

Konstigt att ha subjektiva regler.