Frågor om Apple Watch

Ibland får jag för mig att köpa en Apple Watch, men det brukar alltid gå över…:sweat_smile:. Jag hittar nämligen ingen orsak till att jag skulle behöva en…:innocent:.

Men nu gick jag igång igen. Tänker en serie 4 eller 5, always on känns inte som en jättegrej för mig. Där jag ser ett behov är på gymmet. Vill lyssna på poddar och musik där och det skulle vara nice att slippa ta med telefonen. Men några frågor:

  • på nätet finns en del uppgifter om att pulsmätaren är sådär, att den inte riktigt får kontakt, så att säga, vad är era erfarenheter?
  • hur länge räcker batteriet om den bara ligger?
  • om den har legat och sugit ur batteriet, hur lång tid tar det att ladda, ungefär, så att det räcker för ca två timmars podd eller musiklyssning?
  • blir det fel att ha den ständigt på laddning medan man inte använder den?
  • och till sist, aluminium eller stål…?
1 gillning

• Den får alltid kontakt, de som har problem har ofta en tatuering under klockan som gör avläsningen svår.

• Vet ej, har den på armen från jag vaknar tills jag går och lägger mig.

• Vet ej, laddar enbart på natten när jag sover, men har stödladdat ibland och fått känslan att den laddar upp sig snabbt.

• Nej klockan sköter det där av sig själv precis som med iPad, iPhones som vissa har konstant ström till.

• Stål! Blir mycket mer en riktig klocka över känslan och always on likaså. Det är en större feature än vad man kan tro.

3 gillningar

Det där med tatueringar har jag sett. För egen del blir det enbart träningsklocka och möjligen när man går och skrotar hemma. Därav inte en jättegrej med always on.

Ladd- och batteritider blir lite viktiga då den kanske bara ligger vissa dagar.

Till sist ska jag erkänna att huvudorsaken till ev köp är nyfikenhet.

Men tänk om du gillar det så pass att du vill ha den hela tiden? Apple är ju generösa med returer så köp series 5 och testa!

Man vet ju aldrig…:smiley: Jag får fundera på det.

1 gillning

Det sägs att batteritiden blir avsevärt bättre med en 5 där man inte använder Always on.

Jag laddar min Series 3 15-30 minuter innan jag somnar och 30-45 minuter på morgonen. Ja, jag sover med klockan på armen :innocent:

Räcker det där för att hålla igång den dygnet runt?

Köpte en series 2 i USA när den släpptes 2016. Använde den hela tiden fram till sommaren 2018 då jag tröttnade på att ladda nästan varje dag. Hösten 2018 blev den förpassad till löpklocka till förmån för en Kronaby. (Gillar konceptet smartklocka men inte att ladda, man har tillräckligt med prylar att ladda ändå).

Ja, men jag har alltid med mig telefonen vilket jag tror sparar på klockans batteri. För de som springer mycket med klockan utan tillgång till telefonen kankse det blir annorlunda ?

Jag promenerar med utomhusgång aktiverad 1,5 timme per dag utan problem. Men som sagt det påstås att klockans GPS drar en hel del om telefonen stannar hemma.

För övrigt används den sparsamt under dagen. Kanske en 20-30 notifieringar och inget talande i telefon via klockan.

Sätter den i bioläge under natten då sömn och puls är enda anledningen till att den sitter på armen under natten.

1 gillning

Jag går utan telefonen rätt ofta. Märker inte att GPSen drar nåt särskilt mycket men däremot drar lte mycket. Streamar man tex musik så drar det ut batteriet rätt bra.

1 gillning

Jag väntar med köp tills Hästen släpper en säng där klockan laddas på armen medans man sover. :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Taget :smile:

Har du en uppfattning om hur mycket det drar om man kör Spotify 2 timmar med LTE?

Köp bara!!! Tänk inte så mkt :sweat_smile:
Hade också 1000 frågor om denna Fantastiska pjäs
Nu undrar jag bara varför jag väntade så länge
Hade dock köpt 4 om du kan få tag på till vettigt pris, sen haffa 6an när sen dyker upp

Klockrent köp! :white_check_mark:

4 gillningar

Nej varför vela när man ska köpa något. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Haha nej d riktigt oseriöst

1 gillning

Nej, har inte tänkt så mycket på det i detalj. Jag har en 4:a 44 mm och använder jag den tillsammans med telefonen så klarar jag mig upp till 2 dagar. Streamar jag musik (Apple
Music) och är ute mycket utan telefon så måste jag definitivt ladda på kvällen.

1 gillning

Tack, bra input. Vi får,se vart jag landar. Helst vill man ju hitta en bra prissatt 4/44 med LTE.

Laddar 1-2 timmar på kvällen - alltid. Måste ha den även på natten för vissa funktioner pga dövhet. Aldrig problem med batteri. Är inne på min 7:e AppleWatch. Första modellerna kanske var lite så där - men 4-5 - inga problem. Köp!

4 gillningar

Jag har en fråga om AW. Funderar på att köpa en nu när 6an har kommit. Frun har en 5a och är nöjd med den. Förutom vissa träningsfunktioner, men det är jag nog införstådd med att den inte klarar träning så bra som man skulle vilja. (MTB, Vindsurfing). Behåller nog min Fenix 5 till det ändamålet.

Jag funderande fröst på att ha en med e sim, men så funderar jag vad jag ska me det till? fördelen är att man kan ringa utan lur, klarar mig utan det. Övrigt? Tänktes ta man måste hand et för att slippa telefon när man springer och vill lyssna på musik.
Men kan man via Apple Music till exempel lyssna på musik ändå, utan lur? Typ om man skulle ha oflinesplellista ? (Såna man har i Spotify. Har inte AM men tänkte att man kanske skulle prova det ifall man skaffar en AW. Suttit med Spotify sedan det kom typ. :slight_smile: