Frågor om Apple Watch

Jag kör en AW4 med e-sim. Tycker att det är skönt att kunna lämna telefonen hemma och ändå vara nåbar samt kunna kolla t.ex. när spårvagnen går.
Man kan spara ner offline playlists och även få klockan att automatiskt synka musik som man ofta lyssnar på.
Men ibland så vill man inte lyssna på musiken man har på klockan eller så har det kommit ett nytt avsnitt av en podcast som man vill ladda ner.
Summerat är att det inte är ett måste utan det är ett nice to have med e-sim i klockan.
Nästa AW kommer att bli med e-sim den också.

Någon som har koll på hur Siri Watch face funkar, bara kört den en halvdag men skulle vilja plocka bort några saker? I tidigare versioner av watchOS ska man kunna välja vilka appar som Siri hämtar data ifrån men det verkar inte gå att ändra längre i Watch-appen.

Edit: hittade det Siri watch face

Förövrigt en hemsk översättning

Om Apple Watch kan man säga mycket gott. Väldigt mycket gott faktiskt. En sak jag uppskattat är att de(Apple) tänkt på att enbart använda haptisk feedback och inga ljud. Det räcker så att säga med att känna att klockan. Idag var jag inne i kontrollcenter och och ser en röd knapp. Hmm, klickar på den och den blir grå, symbolen är en klocka(pling plong(eller vad det heter)). Josåseruatt… Nu plingar klockan högt och tydligt… Har iofs stängt av den igen.

Vilket läge är default?

Edit: Lade dit ett p någonstans…:sunglasses:

Gillar verkligen Apple hatisk feedback? :joy::joy::joy:

1 gillning

’hatisk feedback’, är det väckningen du avser?
:crazy_face:

1 gillning

Ljudlöst är det enda rätta.

2 gillningar

Det är bra, mycket bra. Ni läser i alla fall mina inlägg..:sweat_smile:.

Men det är inte default?

1 gillning

Det är det inte på iPhone eller iPad heller. Skulle bli galen på allt plingande om jag gick på vad som är standardinställningen.

1 gillning

Grå klocka är nog default, ljud på.

1 gillning

Jag blev med klocka igår eftermiddag. Gillar den, trots lite avighet från min Garmin.
Lär nog komma en del frågor, så är väldigt glad att jag hittade denna tråd!

Den mest brinnande frågan är; hur visar jag antal steg på skärmen? Hittar inte det alternativet i menyn.

1 gillning

Jag använder en app som heter Pedometer++.

1 gillning

Ladda ner denna app så kan du ha det som en komplikation.

1 gillning

Tack!

Ok, så klockan samlar inte in stegen själv? eller ialf möjlighet att hämta från telefonen…lite konstigt eller?

Laddade ner appen, då ber den om mitt Apple Id lösen ord på klocka! :sweat_smile: Behlver jag skriva in ca 40 tecken på klockan verkligen?

Uppdatering, jag kan ju ladda ner den på telefonen. Missade det. Men hur blir det då när jag lämnar telefonen hemma. Var reggas stegen?

Tack! laddade ner men stötte på problem direkt…haha se svar till Håkan :slight_smile:

Du kan installera appen via Apple Watch-appen på din iPhone. Den använder stegen i Hälsa och blir tillagd som app i Hälsa.

1 gillning

Klockan räknar steg men det går bara att se det i Hälsa på iPhonen.

1 gillning

Missförstod, har laddat ner den via telefonen nu. Det är mun okunskap som stökar!

Ok, då kan jag med gottsamvete lämna den hemma. TACK!

Men varför är det inte möjligt native via apple? Känns snålt :slight_smile:

Det går att se i appen Aktivitet på klockan också. Dagens och som sammanfattning för veckan.

1 gillning

Frågelådan fortsätter.

Vad har ni valt för laddningssetup? Någon laddare som rekommenderas.