Foundation (Stiftelsen)

Jag har faktiskt aldrig tänkt dem som noveller, bara tidshopp haha, men du har ju rätt :slight_smile:

Jag skulle tro att de inleder serien med tidshopp (flash forward/back) för att kunna bygga upp det hela. Det känns som ett vettigt grepp även om novellerna kommer i kronologisk ordning.

Jag tänkte inte ens på det som tidshopp utan bara noterade… Attans, nu är de i framtiden… :slight_smile:

27 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Heeeelskotta vilken cliffhanger :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

Klart att det blir en andra säsong: Apple TV+ renews global hit drama series “Foundation” for a second season - Apple TV+ Press

Är inte imponerad än så länge.

Tycker dom två senaste avsnitten varit lite på tomgång. :man_shrugging:

1 gillning

Enig, berättelsen har inte gått så mycket framåt.

Nice

YES!

Nej, de är bara framme vid första Hari Seldon krisen ännu… 30 sidor eller så in i första boken :slight_smile:

Haha ja, nästan förordet än så länge :slight_smile:

Men folk som inte läst böckerna bryr sig inte det minsta om var dom är. Vi vill ha bra underhållning framför TV:n. :sunglasses:

3 gillningar

Ouch!

3 gillningar

Lika mycket ljug som Telenor!

Omöjligt!

1 gillning

Jag gillar den fortfarande men har beslutat mig för att pausa den tills alla avsnitt är ute. Inser att på en vecka hinner jag glömma och i en sådan här serie när det är massa karaktärer, hopp i tid och annat så hade det varit bäst för serien om Apple släppte hela skiten på en gång för den bästa upplevelsen.

1 gillning

Är den bättre än iRobot med Will Smith? :slightly_smiling_face:

Den fick också 3 av 5 av The Guardian.

For all its sleek looks and the impressive massed ranks of silvery robots, it feels more like a video game than the thoughtful, philosophical treatise on where reliance on robots will lead us that is at its heart.

1 gillning

Jag gillar den fortfarande. Gillar att det går lite långsamt faktiskt.