Foundation (Stiftelsen)

Äntligen en serie värd Apple TV+-priset - The Foundation, eller Stiftelsen som den heter på Svenska, har haft en myt om sig att den skulle vara svår att filmasiera för att den är episk. Men vet inte riktigt varför det skulle vara fallet. Men på fredag drar den igång i alla fall!

Vi diskuterade huruvida Stiftelsen har åldrats väl eller inte i ett poddavsnitt för ett tag sedan.

4 gillningar

Få serier som jag har sett fram emot så mycket som denna. :slight_smile:

Jag som inte har någon relation till boken/böckerna ser fram emot serien men har inga större förväntningar.
Det som visats i trailer ser väl okej ut men inte mer.

Läste böckerna för säkert 20 år sen och hade tänkt att läsa om men har inte kommit till skott. Kanske är det bra för nu kan jag bara njuta av en förhoppningsvis bra filmatisering utan att tycka att dom plockat bort viktiga grejer.

Så är det sannolikt - men det är ingenting ovanligt!

Jag har väntat… Ny telefon och Ted Lasso + Foundation + The Morning Show

1 gillning

bild

1 gillning

Förutsätter att @Esse redan kollat på dom två första avsnitten. :wink:

Om de släpptes i natt så sover han väl nu.

Han brukar ju gå upp tidigt för att spela in podd.
Men denna morgonen fick Thor köra en monolog.

1 gillning

Haha :slight_smile:

Faktum är att poddgästen var en och halv timme försenad men jag fick njuta av Family Guy med sonen som ville mysa i soffan.

2 gillningar

Bara väntar på alla besvikna klagomål :joy:

1 gillning

Jag har inga större förväntningar så vi får väl se.

Många kommer nog att klaga på att den inte är tillräckligt lik böckerna men vem vill höra om hemmafruar som vill ha atomdrivna spisar. :grin:

BACKA! BAAAAACKKA!! (Utfyllnad)

1 gillning

Någon som är mer taggad på Foundation än en ny telefon…? Jag är det då jag inte beställt en ny lur i år… :sunglasses: :grin:

Men vet ni hur de släpper avsnitten? De har släppt två idag och sedan ett varje fredag med start nästa fredag(1/10)?

Precis så.

1 gillning

Ok, måste fundera på om det ska bli min serie eller min och sonens… :smiley: Eller ska kanske även hustrun bjudas in…? :grimacing:

Ja. Ett nytt varje vecka.

Inte heller beställt någon telefon så är också mer taggad på The foundation. Det var böckerna som var scifi-gateway-drogen för mig. :smiley:

Jag sögs också in i de böckerna i ungdomen. Men kommer ihåg väldigt lite. Minns ju storyn och den mystiska storslagna känslan.