Formel 1-VM 2023

LEC verkar ha parkerat?

Blir en bra säsong detta. :slight_smile:

1 gillning

Kul att Red Bull fått till bilen för båda förarna, grymt.

1 gillning

Bara de inte drar ifrån för mycket. Vi vill ha spännande race :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Yep, men det tror jag det blir, är galet jämnt.

1 gillning

Grymt bra kört av Dynamite-Dino igen, P3 idag och överlägset bäst i Prema. P3 i mästerskapet efter debuthelgen.
Nu får man se fram emot eftermiddagens F1 och sen Indycar. :slight_smile:

Dino Fda GIF by Prema Team

1 gillning

Lyssnat på ett gäng intervjuer med honom och grymt sympatisk kille som man unnar all framgång.

1 gillning

Så tråkigt med VER redan 24 sekunder i ledning efter 34 varv. Han kan ju backa runt banan och vinna ändå känns det som.

Är en hel del action iof längre ner men är ju inte lika roligt som topp fight…

3 gillningar

Ja hoppas på jämnare i toppen framöver. Men ALO är en fröjd att se :blush:

4 gillningar

Verkligen! Kul att AM går så bra!

LEC ut med elfel. Oväntat :joy:

2 gillningar

Det var många bra prestationer idag! Kul race. :slight_smile:

1 gillning

Nu är det dags för Indycar. :slight_smile:

El Plan fungerar ! :ok_hand:t2:

Kung!

2 gillningar

Ett helt ok F1-race med Red Bull lite för dominanta men väldigt jämnt i övriga fältet, men den sportsliga höjdpunkten var såklart Marcus Ericssons vinst i Indycar-premiären. Segerintervjun visar verkligen vilket självförtroende han har nu, det ska bli väldigt spännande att se hur det går för honom under resten av säsongen.

1 gillning

Jag tyckte F1 loppet var ett riktigt sömnpiller, trist att det alltid ska skita sig för Ferrari på ett eller annat sätt. Men får hålla tummarna för att det går bättre nästa gång, får glädja sig åt att det åtminstone inte går bra för Merca :smiley:

Indycarloppet däremot var desto roligare, tror knappt jag har sett ett lopp vare sig i Indy eller F1 där det varit så många incidenter & situationer. Grymt kul att ME vann också, tråkigare för Felix att bli knockad av Dixon. Dock lite taskigt för Pato att bli omkörd av ME pga en misständning, annars hade det nog blivit en stenhård fight fram till mållinjen. Men skönt att ingen skadade sig trots alla olyckor som var. :slight_smile: Tycker generellt att Indy verkar ha en trevligare jargong förare och team emellan jämfört med F1, visst att Grosejan var lite sur på situatoionen när McLoughlin satte dem båda i muren, men det verkar ändå som det finns mycket mer respekt förarna emellan än vad det gör i F1.

3 gillningar

Jag hade också lite svårt att tända till under F1-loppet, förutom när Alonson fick vittring - väldigt mycket racing i den mannen :slight_smile:

2 gillningar

Jag kanske har skrivit det tidigare i tråden men jag läste någonstans att F1 behöver man se första 10 varven för att veta hur det ska gå och Indycar behöver man se sista 10 varven. Precis så var det igår, på gott och på ont.

3 gillningar

Någon som använder sig av Box Box Club appen, är den värd premium?