Formel 1-VM 2023

Tros du har fått det hela om bakfoten lite, har alltid hållit på McLaren och Ferrari

1 gillning

Verkligen, fick en jävla fart på dom där medium däcken

Vilken hjälte Norris är om han håller det här hela vägen. Vågar man jinxa och börja fira Ferrariseger än?

YEEEEES! Ferrariseger och Merca kraschar på sista varvet, kunde inte bli bättre :tada::partying_face:

Jag lider med Russel, tack vare honom racet till slut blev sevärt.

Men Lawson då, tar poäng - wow!

Grymt kört av SAI och imponerande att vara kall nog att hålla NOR inom DRS avstånd.

RUS klarade inte pressen tyvärr, men blev lite spänning

LAW tar VM poäng, imponerande!

1 gillning

Spännande på slutet! Gött med lite McLaren medgång. Bra försvarat av Norris och bra klättrat av Piastri

Börjar nästan drömma om en liten chans för Ferrari även på Suzuka. Men det är väl att hoppas på för stora mirakel, vore ju dock grymt om SAI kunde plocka en till pole där och att VER får något tekniskt problem eller liknande.

1 gillning

379986964_338873858561283_4322241917885008828_n

1 gillning

Glöm inte Hamilton

Tyvärr tror jag dagens vinst av Ferrari beror mer på Red Bulls misslyckade än att Ferrari har lyckats tyvärr.

Men vad har hänt med LEC, han har varit på topp i Ferrari men verkar vända här lite nu och SAI levererar riktigt stabilt

3 gillningar

Tror så jag med, men jag hoppas innerligt att du har fel, så mycket roligare för alla parter (utom VER supportar) ifall han skulle DNFa några gånger och nån annan får vinna de race som är kvar på säsongen. Att nån annan vinner mästerskapet är ju redan kört, men vore ju så jäkla kul om det blev en strid på kniven om andra och tredjeplats. Självklart vill jag ju att det ska vara Ferrari, men skulle inte bli ledsen om det blir McLaren heller, helst inte Merca.

Äntligen medgångssupporter istället för motgångssupporter. Men annars litt tradigt (skånska). Vi får se hur det ser ut nästa lopp

Andra halvan av racet var ju grymt spännande. Var första halvan som var lite av ett sömnpiller :blush:

1 gillning

Hoppet är det sista som överger oss

1 gillning

Sista 20 varven var kanon och nåt vi kommer minnas. Lawson imponerar stort och frågan är hur RB/Alpha Tauri ska göra när Ricciardo kommer tillbaka...

Grymt snyggt av Sainz att förstå att han behövde Norris inom DRS för att vinna. Känns som Vasseur börjar få lite ordning på Ferrari. Jag är en Mclaren fan men F1 är inte F1 utan att Ferrari är med och slåss.

2 gillningar

Det ryktas att RB sätter TSU som reserv nästa år och låter RIC och LAW köra. TSU är så hårt knuten till Honda, som kommer förse Audi med motorer från 2026. Så ska bli intressant att se vad RIC gör när han kommer tillbaka. Men vad vet jag, bara spekulationer :man_shrugging:t3:

1 gillning

Ska inte Aston Martin också köra Honda-motorer, finns ju en plats där som borde vara disponibel… :grinning:

1 gillning

Han har inte vunnit ännu, så det finns en liten teoretiskt chans fortfarande.

Vann han inte mästerskapet i Japan förra året?

Frågan är om man gör förändringar redan denna säsong? Kan inte tänka mig att Lawson blir utan en styrning nästa år som han har sett ut de tre racen han kört, men kan han få köra redan innan det? Och i såna fall på vems bekostnad?

Min killgissning är han inte tar någons styrning den här säsongen, tror RB vill utvärdera RIC för att ha möjligheter när PER kontrakt går ut om ett år