Formel 1-VM 2023

Känns som att RB snart kommer ha ett ledigt säte, helt otroligt att Pärres (som Janne Blomqvist kallar honom) fortfarande är kvar i teamet trots fiasko på fiasko i fältets bästa bil.

Håller helt med dig, hade han inte legat två i mästerskapet hade han inte suttit där idag

Igår är väll ett bra exempel på det, bara se vad Max gjorde med det han hade mot Perez

Hade varit intressant att se vad en "riktig" förare hade kunnat göra med samma material. Tänker typ Sainz eller Hamilton eller kanske Vettel om han nu skulle göra comeback. Albon har ju bevisat att han inte kan köra RB, även om.han har ryckt upp sig rejält i Williams.

Jag vill se vad RIC kan göra i den bilen, han är ju den förutom VET och VER som har lyckats bra i den bilen

Eller kanske ännu mer intressant, vad skulle VER kunna göra om man satte honom i en AlphaTauri? Skulle han ens klara pallplats?

För övrigt börjar jag känna mig smått hoppfull för Ferrari, känns som de har börjat hitta något de senaste racen. Om racen hade avgjorts mer i kvalen, hade Ferrari inte varit så långt efter som man är nu, känns som att Ferrari har den bästa bilen för kvaltrim just nu. Stora problemet är däckslitaget, imponerande ändå att Sainz lyckades hålla liv i de hårda däcken över 40 varv igår, trodde allvarligt att han skulle bli plockpotatis för RUS och HAM. Men mycket var ju att han körde smart och lät NOR få DRS varv efter varv, för att han visste att NOR var i samma däcksituation som honom och har inte toppfart nog för att ta sig förbi.

Lite intressant gällande flexiwing. Extra spännande att Toto uttalar sig i frågan, med tanke på Mercas "fusk" med ställbar vinkel på hjulen för några säsonger sedan.

Så trött på Toto och Hamilton så jag spyr :face_vomiting: Blev inte bättre när dom tog in elevkårerna ordförande som andra chaufför

1 gillning

Haha, så kul hur olika vi ser på förarna. Att folk stör sig på Hamilton kan jag förstå, men vad har Russel gjort för ont (förutom incidenten med Sainz förra året)?

Inte gjort något ont, han är bara så där ”duktiga killen” sen han hoppade i en Mercedes, stor skillnad på han som person sen han körde en Williams.

Mercedes har liksom helt blivit några offer sen dom tappade tvålen i duschen om man säger så. Att gå från deras dominans till idag då regler ska förändras för RB är överlägsna och det förstör sporten, lite hyckleri kan jag tycka

"fusk" :joy:
Inget olagligt alls med det

Vad tror ni?

Michael Buble Check GIF by bubly

2 gillningar

Mycket smart kört av SAI att låta NOR hela tiden få DRS :slightly_smiling_face:

1 gillning

På tal om Perez vs Verstappen :joy:

Då är ju frågan var Lawson hamnar? Kan han verkligen bli utan kontrakt efter sina insatser?

Utlåning för att ersätta Sargeant i Williams är enda möjligheten.

1 gillning

Vilken kross!
Och Perez 0.8 s efter…

Shit vilken totalt förnedring av alla andra det blev idag, 6 tiondelar mellan Max och Piastri :exploding_head:

Är förvånad om han inte vinner med 30 sekunder imorgon.