Formel 1-VM 2023

Och ändå har han bara en bil som är bygd kring honom :scream:

Jag va säker på att PER skulle ryka, men är mer osäker nu.

Men SAR kan väll ändå inte vara kvar…helt orimligt

Det här var intressant tyckte jag. Det säger en hel del både om hur extrem RB-bilen är, och hur extrem Max talang (?) är. RB-bilen har väl alltid varit sådär så kanske är det bara en extremt lyckade kombo med Max, och med Seb tidigare. Hade som alltid varit spännande att se Max i en annan typ av bil.

https://twitter.com/jarnoooo_/status/1729119821529501943?s=46&t=dt-uty8zZkdKu4EGenrUqQ

Såg det också, bil och förare i extrem symbios. Kanske delvis förklarar varför Perez kämpat så.

Har sett den innan, och det ligger mycket i det och att RB bilen alltid har varit på det sättet. Även under Sebs tid. Onekligen är det ett jävligt effektivt sätt att bygga en bil, den är snabb men sjukt svårkörd och inte många som lyckas bemästra de. Det om något visar väll på båda Max och Sebs talang?

Jag kan inte förstå alla som säger ”den är bygd kring Max”, är det en försök till bortförklaring eller vad är de?

Varför bygger inte Aston Martin bilen efter Stroll? Eller Alfa Romeo efter Bottas? :man_shrugging:t3:

Ja, och därför vore det extra spännande att se Ricciardo i den bilen nästa år. Han lyckades ju bemästra den väl sist han körde för Red Bull.

Absolut. Albon har ju bevisat denna säsong hur bra han är men lyckades inte alls få ordning på RB-bilen.

Håller helt med. Alla team försöker bygga en så snabb bil som möjligt, det är förarens uppgift att anpassa sig. Sen anpassar man sig säkert till den feedback ens toppförare ger på samma sätt som det ibland bara inte passar (läs Mclaren och Ricciardo).

Eller hur, hade varit sjukt intressant.

Tror det är en stor förklaring, därför jag tycker dom ska byta ut han till RIC som är den enda aktiva kvar som har kunnat hantera RB bilen bra.

Kanske är lite hård mot PER, men han har lyckats att köra den där bilen bra ibland men väldigt ojämn i sin prestation till skillnad från VER

Jag är inte säker att han ”har det” fortfarande men testerna när han körde RB i år ska ju ha imponerat så det vore riktigt kul att se, tyvärr lär han inte vara i närheten av Verstappen. Men det har ju inte Perez varit på hela säsongen heller utom på presskonferenser :laughing:

Tror du har rätt, men hade varit kul att se

Jag tycker att han varit bättre än jag trodde i de får race han fått med Alpha Tauri i år. Håller med att han inte kommer slå Verstappen men om någon kan vara stabilt några tiondelar efter så tror jag faktiskt det är Ricciardo.

1 gillning

Många kontrakt som går ut nästa säsong, kan bli intressant. Känner att Lawsons insats gav mersmak så hoppas han får chansen igen.

1 gillning

Gillar att Stroll har okänt. :joy:

Ja visst är det fantastiskt! :smiley:
Tror han kommer ryka till förmån för Yuki när Honda blir motorleverantör till Aston Martin, Honda vill garanterat ha en Japansk förare.

Inte så länge pappa Stroll håller i stålarna. Jag drömmer om att Kimi gör comeback i Ferrari, men osäker på vem av LEC eller SAI jag skulle peta isåfall, gillar båda två. Sen misstänker jag att Checo kommer petas av RedBull. Frågan är bara vem som ska ersätta honom. Den enda som har lyckats i RB bilen förutom Max av dagens förare är ju RIC, men känns inte som han har sin edge kvar längre.

RB behöver inte ersätta Perez, Max klarar ju både förar- och konstruktörsmästerskapet själv

Djävlar vilken silly season det kan bli framåt slutet av nästa säsong.

Intressant att så många stall har båda förarnas kontrakt gå ut samtidigt. Man kan ju tycka att det vore bra att dom överlappar så man inte behöver hantera båda.

1 gillning

3 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Formel 1-VM 2024