Formel 1-VM 2022

Haas har målat om bilarna och kör hel vit utan sponsor Uralkali. Men om de bryter med sponsorn är nog en annan fråga

Det lär man göra. Finns inte en chans att ha kvar Uralkali.

Då måste de ju bryta med Mazepin också. Hans farsa är ju bakom hela skiten :wink:

Precis.

Ingen annan än Gene Haas kommer nog sakna Uralkali och Mazepin om det blir utfallet.

Får hoppas dom bryter med dom, enligt en intervju igår påstå Steiner att dom klarar sig utan dom

Nu har FIA officiellt ställt in Rysslands GP. Det slår på alla fronter mot Ryssland just nu inom sport världen

2 gillningar

Andretti verkar seriöst försöka hitta en väg in F1. Jag tycker det låter spännande, massor med erfarenhet från andra serier och ett starkt amerikanskt namn är bra för sporten.

Nästan alla sporter i världen har förbjudit ryska idrottare att tävla. (till slut även FIFA maffian) FIA verkar vara den sista bastionen verkar det som att låta ryska och belarusiska förare tävla. Å ena sidan så kan jag på något sätt förstå att det inte idrottarna som krigar, men någonstans visar det sig finnas en gräns på hur ett land kan agera mot ett annat utan att det påverkar även idrott. Med tanke på all sportswashing som Ryssland har ägnat sig åt så kan jag tycka att det är bra att porta landet även från idrottens värld.

Tror att även om Mazepin får fortsätta köra, så lär det bli oerhört svårt val för Haas. Eventuellt låta honom köra mot badwill för varumärket. och vissa länders förbund tänker inte låta honom tävla.
Ex Storbritannien.

F1 news 2022: Nikita Mazepin future with Haas, FIA ruling, Motorsport UK, British GP, Russian GP cancelled, Oscar Piastri, latest (foxsports.com.au)

3 gillningar

Oerhört svårt att se hur Haas kan välja att fortsätta att köra Mazepin och behålla kopplingen till de ryska oljemiljonerna, det är som du säger en PR-mässig mardröm. Speciellt som dom är ett amerikanskt team.

Endera har Gene Haas pengar själv att köra, eller också passar han på att sälja till Andretti nu med en gång.

2 gillningar

Vet inte om man ska skratta eller gråta när F1-podden flyttar till en plattform som inte ens har stöd för CarPlay:

Riktigt sorgligt faktiskt. En av de få poddar jag ser fram emot under veckan. Inte en chans att jag pyntar 79:-/mån för att lyssna på EN pod.

Hade det inte varit för att jag följer PL och får F1 ”på köpet” så hade jag även gått över till F1 TV Pro nu när de har en ATV app.

1 gillning

Har inte så mycket emot att betala men att behöva använda en separat app för en podd tar emot. Framför allt när appen är undermålig och enbart finns till iPhone. Den fick stöd för AirPlay för bara några veckor sedan.

Laddade ner appen precis. Förstår din invändning. Den var hemsk

1 gillning

Vad trist.
Hörde nåt om Podme i senaste avsnittet.
Är det 79 för hela plattformen för eller per pod det kostar? 79 tycker jag nog inte det är värt för en pod. Synd. Ville de ha pengar kunde man ju köra Patreon :man_shrugging:

Det är alla poddar som finns i deras app för 79 kr/månad.

Så bra är den bannemig inte så den är värd 79 kr per månad

Blev lite irriterad på de här , mest för att det blir en till app/abonnemang
Är Patreon på motogp podden och kan använda Pocketcast och då ha ordning på alla poddar

Men det får bli en provperiod på podme ändå , kanske blir ännu bättre med M.Erikson och så kan det ju finnas annat material där

2 gillningar

Håller helt med, trist och inget jag tänker hoppa på. Men för er som vill betal 79kr/mån för podden så hoppas jag iaf att dom nu har råd att skicka en bättre mikrofon till Erikson

1 gillning

Nä. för dyrt för poddar, en hel del av dem jag såg på deras sida är ju gratis via pocketcast till exempel. Vill ha alla mina poddar där.
Nåja, det är väl farväl till F1podden nu då…

1 gillning