Formel 1-VM 2022

Stora chans att RB tar mästerskapet i helgen också.

Men vad tror ni RB får för straff för budgettaket? Jag gissar på lite smisk på fingrarna och ett ”fy, gör inte om de”

Ja, tyvärr tror jag att du har rätt. Blir ju lite tandlöst och förfelar sin verkan om man tillåts trixa. Då kommer ju de teamen som vi vet har oerhört mycket pengar (Red Bull, Ferrari, Mercedes) hela tiden att ändå spendera mer pengar än dom andra.

Hoppas att det blir mer kännbart, iallafall något i stil med att de extra pengar som dom spenderat tas bort från deras budget nästa år. Väldigt svårt straffa sportsligt även om det naturligtvis är det som är mest tydligt och gör ondast...

1 gillning

Det blir som med Ferrari för några år sedan, FIA gör en hemlig uppgörelse.

Det hade varit något :joy: Men om det stämmer mer vilka poster dom har gått över med så känns det klumpigt, men är väll bara redovisningmagi att fått det att se ut som det är catering

Mina funderingar. Vem tar 4 platsen i konstruktörs och andra platsen i förare. Det är väl där spänningen ligger :slightly_smiling_face:

Off topic!

Men, för er som kan se länken så bjuds det på nostalgi av det lite ovanliga slaget.

Fred Cars shared a post on Instagram: "A vôtre avis elle va démarrer ? Demain on la descend de la remorque..😈

#new #f1
#f640
#newprojet 
#like
#folow
#formule1 
#formula 
#foryou
#passion
#partage". Follow their account to see 130 posts.

Edit:
Fungerar tydligen inte alls med IG länkar här. Den som blir nyfiken får söka på fredcars38 på IG

1 gillning

Det blev ju spännande en liten stund iaf :joy:

3 gillningar

Bra race över lag. Och första gången på länge som jag hejat på Hamilton.

1 gillning

Skapligt race igår.. men jag har aldrig sett någon se så uttråkad ut som Tim Apple... förlåt, Tim Cook, när han fick vifta med målflaggan. Eller vadå vifta, han hängde mest ut den över kanten...

4 gillningar

Stel, stelare, stelast. Var vad jag tänkte. :joy:

2 gillningar

Och solglasögonen. Här skulle någon från ”image”- avdelningen hjälpt till :sunglasses:

2 gillningar

Inte det minsta oväntat, men cool. Det är rätt kaxigt att börja utveckla en F1-motor från grunden. Ska bli spännande att se hur det går.

Hoppas dom lärde sig något av Honads misstag,

Men kul med en ny aktör

Var det Honda eller Mclaren som gjorde misstagen egentligen? Jag tror Mclaren inte gjorde det lätt för Honda alls, medan man i Red Bull hittade en partner man kunde samarbeta bättre med. Att man dessutom tog borde Honda-brandingen från PU:n tog bort trycket från de japanska ingenjörerna och dom kunde slappna av och briljera. Knappast någon som tror att Honda inte kan bygga motorer.

1 gillning

Precis, Ron Dennis.

Jag kanske missminner mig hade för mig att det inte gick så bra för RB med Honda motor i början. Blandar kanske ihop det hela

Honda hade väl fortfarande en del tillförlitlighetsproblem men som jag minns det blev det ganska snabbt jämfört med tillsammans med Mclaren, som jag tror pressade Honda för hårt och inte lyckades jobba med en mycket japansk organisation.

Det såg lovande ut för Mercedes….men nopp :man_facepalming:t3:

Dom håller inte riktigt hela vägen i år, men kul att dom ändå är med i toppen igen. Sen var ju Ferrari ingenstans, långt före mittfältet men inte i närheten av toppstriden.