Formel 1-VM 2022

Wow! Lewis och Alonso sticker ut lite extra idag. "Gubbarna" kan än :blush:

4 gillningar

Är i Skottland så kan inte se grekerna live, verkar varit lite stökigt väder och misstag som gör det spännande.

Någon som vet om man kan ladda ner sändningen till offline läge i viaplay appen?

Sport går inte att ladda ner vad jag vet.

Misstänkte de, hade varit för bra

1 gillning

Grymt imponerad av Hamilton idag. Russel ut i Q2 och Hamilton trea med häng på pole. Erfarenhet är bra i svåra förhållanden...

2 gillningar

Utan att missunna Max att säkra titeln redan i Singapore så måste jag säga att det var fantastiskt uppfriskande att ha honom sladda runt en bit ned i fältet, vilken brutal racing det blev i toppen när två jämna förare fick göra upp. Nästan glömt hur riktit bra racing om förstaplatsen kan kännas :smiley:

2 gillningar

Racibgen va underhållande, sen spelar det inte mig någon roll om var just VER eller HAM befann sig, kul att PER fick till körningen ordentligt

Imponerande hur mycket sparkapital PER verkade ha när han fick infon om att han behövde dryga ut ledningen till minst 5 sekunder. Kan såklart bero på att LEC backade av efter att ha pressat ordentligt under några varv

Tänkte på det också, fanns det verkligen så mycket mer att ge eller var det LEC som helt förstört sina däck

Alltid kul med race som startar i blött och torkar upp och även om Singapore är en bana där det är svårt att köra om blir det alltid underhållande för att det är så tajt. Små misstag som gör så stor skillnad.

Nu ser vi fram emot Suzuka som ju alltid brukar bjuda på underhållande race.

1 gillning

Undra vad som hade hänt om VER hade fått ordning på kvalet. Han han två varv som på g sol va mycket bättre och han hade tagit pole. Frågan är hur många sekunder han hade vunnit med

Ja, det var nog tur för oss tittare att han inte fick ordning.

Lite kul ändå

3 gillningar

Inte mycket som skiljer i toppen. Kul för VET :slightly_smiling_face:

Nä lite same same, skulle inte förvåna mig om att han vinner VM i helgen

1 gillning

Suzuka fick lite race till slut, bra racing på den banan i det vädret!

1 gillning

Vilket antiklimax till slut, Max blev WC men den enda som verkade ha koll på reglementet va FIA :joy:

2 gillningar

Jag hade inte ställt klockan för att gå upp igår morse och räknade med att missa racet men vaknade precis lagom till omstarten. Bra race, som vanligt i Suzuka.

Det är fascinerande hur en organization som FIA är så dåliga på att kommunicera att sånt här kan inträffa. I efterhand verkar ju reglerna glasklara men under två timmars regnavbrott lyckas dom inte informera journalisterna vad som gäller, och det är ju knappast första gången...

Visst blev det lite avslaget? Fyra race kvar och mästerskapet är avgjort och nästan alla platser till nästa säsong är redan klara.

Williams taggar till :blush:

4 gillningar