Formel 1-VM 2022

Tar tillbaka det om Piastri, nu va det bekräftar

1 gillning

Eller inte… #drama

Spännande, för en som inte har twitter. Skriver han någonting om var han kommer köra?

Inte vad jag har hittat

1 gillning

Han hamnar i McL tillsammans med övriga 7 förare Zak signat. :rofl:

1 gillning

Dom kommer börja varva sina förare så som får köra var fjärde race ungefär

1 gillning

Haha. Vilken soppa det blev nu. Ska bli intressant att följa. Som McLaren-fan ser jag gärna att RIC ersätts men detta blev ju bara konstigt :joy:

1 gillning

Det är ju verkligen märkligt att det skickas press releaser hit och dit utan att någon pratar med föraren... Om Zak är inblandad även i Piastri så rör han verkligen om i paddocken på båda sidor Atlanten.

Det är långa tomma helger.... :frowning:

3 gillningar

IndyCar till helgen tror jag. :slight_smile:

1 gillning

Ja det är det nog, men har aldrig riktigt fastnat för Indy Car. Kanske tur det, för familjefriden

1 gillning

Medan ni väntar på nästa helgs tävling rekommenderar jag detta F1-klipp med aningen udda händelser :slight_smile:

Tittade (eller snarast lyssnade på) CART ibland när Kenny Bräck körde och kom tillbaka till IndyCar med Marcus och Felix. Först tyckte jag att det var rätt tråkigt att kolla på, och den undermåliga teveproduktionen kan fortfarande störa mig men själva racing uppskattar jag mer och mer, till och med ovalbanor.

Sen var det någon som skrev att med Indy så är sista 10 varven som avgör och F1 är det första 10, och det ligger mycket i det.

2 gillningar

Kanske inte så oväntat men nu är det klart. Ingen Ricciardo i Mclaren nästa år:

Piastri är väl den väntade ersättaren om inte någon av Indycar förarna får chansen.

Hoppas på Piastri, blir ett spännande team med han och Lando.

1 gillning

Jupp. Finns på officiella sidan nu också.

1 gillning

Lite märkligt tycker jag att det är dom löser kontraktet i förtid.

Det är ju inget snack om att Ricciardo inte lyckats leverera i den bilen, men jag undrar ändå vad Mclaren tror att dom ska få med Piastri (om vi förutsätter att det blir han som ersätter) som dom inte får med Ricciardo som är värt $15 miljoner?

Verkar som det kan bli en lite annorlunda helg om det stämmer. Ryktas att LEC och även fler, ev VER tar en ny motor inför SPA

2 gillningar

Förstår att dom vill har fräscha motorer inför Monza men är inte Spa också en motorkrävande bana så man borde tagit nya motorer redan förra racet?

1 gillning

Får hoppas att FER byter motor för dom har gjort lite tillförlitlighetsuppdateringar.