Formel 1-VM 2020

Kul att se att Hamilton inte ger upp trots fiasko med depåstoppet

Det var ju hans misstag så han kanske kände sig dum och ville inte ge upp för det.

Verkligen! Killen kan köra… Sätt honom i en McLaren eller Redbull och jag tror ändå han tar pallplatser! Det är imponerande! Förmodligen den bästa F1 föraren genom tiderna, han tar Schumis rekord snart och han har fortfarande några av sina bästa år i sig skulle jag tro.

Mjah, inte direkt hans fel. Teamet ber honom komma in och byta däck i samband med olyckan. Teamet borde ha koll på att det är stängd pitlane… allt går så snabbt där ute. Dessutom är röda markeringen på vänster sida på Monza och igen innan pitlane som visar. Miss av Mercedes i mina ögon, går inte att skylla på Hamilton.

Konstigt att Hamilton tog på sig det då, eftersom det var han som inte såg två stora kryss ur parabolica.

På Monza är det endast föraren som kan se det tidigt nog, inte som på andra banor.
Allt hände under 12 sekunder, en evighet i F1.

“We can’t see the signs, and this is just a sequence of events that screwed Lewis’s race. Not happy, but you have to take it on the chin.”

Hamilton revealed after the race that he had failed to spot the yellow crosses on the boards saying the pitlane was closed, accepting the blame for the error.

“Honestly I didn’t see those boards, so I take responsibility for that,” Hamilton said.

Håller väl inte med fullt ut. Schumacher var enastående och hade inte så överlägsen bil som Hamilton haft de senaste åren. Sedan hade Senna sin period och Schumacher sin och nu Hamilton så vem som är bäst alla kategorier är lite svårt att säga. Ferrari med Schumacher / Todt / Byrne / Brawn håller jag som den bästa konstellation hittills men så är jag Ferrari supporter :slightly_smiling_face:

Går inte jämföra olika eror.

Ericsson är den bästa svenska F1-föraren på snart 30 år.

1 gillning

Jo jo, jag vet. Hamilton var snabb med att be om ursäkt och insåg sitt fel.
Jag vidhåller ändå att det är fel av teamet att kalla in honom, när det varit en allvarlig olycka. Hamilton gjorde fel helt klart enligt reglerna, men i de hastigheterna och som ledare så antar jag att han litar blint på sitt team och deras beslut. Det var inte han som valde att ta stoppet, det var teamet som bad honom komma in.

Hade det inte varit två stora kryss och pitlane varit öppet så hade Mercedes och Hamilton varit genier. :wink:

Okej, kan vi bara vara överrens om att Hamilton är den bästa föraren som finns just nu?
Wayne Gretzky var världens bästa hockey spelare förr också, men han hade inte haft en chans mot dagens McDavid, Crosby, Bäckström, Matthews osv.

Det kan jag hålla med om. Det jag saknar lite nuförtiden är spänning i toppen. Mercedes är för överlägsna. Förr var det även betydligt mer strategi och geniala bedömningar. Men dagens race var mycket spännande. Tråkigt att Ferrari fullständigt missbedömt de nya motorregler i år.

1 gillning

Vi är helt överrens! Synd att Ferrari är så långt ner men visar på hur små skillander det är! :heart:

Ja, ser man kvalet så efter Mercedes så var väldigt många inom en halv sekund. Men Hamilton förvaltar verkligen materialet och är en enastående förare. Långt från tiden med Alonso bråk och depå krasher :slightly_smiling_face:

1 gillning

Reverse starting grid så hade vi haft så här roliga race i varje race. :slight_smile:

2009, Button. Efter den säsongen så tror jag att bilen är viktigare än vilken F1-förare som kör :wink:

1 gillning

Ja, den var så överlägsen första halvan av säsongen tills övriga knappade in.

Brawn racing var det inte det?

Yep.

Enda loppet jag sett hittills var Magny Cour 1998 :slightly_smiling_face:
Ni varit på några?

Vettel till Racing Point (Aston Martin) 2021 :slightly_smiling_face: