Formel 1-VM 2020

Nästa är händer inte mycket.

Får väl hoppas att det blir lite jämnare när Mercedes får ändra lite med Power modus samt att de andra kanske kan förbättra sin teknik en aning…

Att Merca skulle vinna var väl inte någon högoddsare, men jag tycker mittfältsfajten är kul i år. Tätare en på många år där nästan alla stall är med och slåss. Som McLaren fan så ska det ju bli extra spännande att se vad dom kan göra med Merca-motor nästa år.

Och va fan ska Ferrari hitta på? Leclerc har ju lyckats fantastiskt väl med tanke på materialet i år men det ser ju bara allt sämre ut…

Verkligen!

Tänk om Leclerc, Verstappen, Norris, Albon & Ricciardo fick köra med likadan bil som Hamilton/Bottas - det hade varit sjukt spännande!

Fast då skulle det inte vara en konstruktörstävling längre. Det skulle vara som om både @pao och @Marcus_Attefors använde likadana mobiltelefoner.

Konstruktörsmästerskapet bryr jag mig inte speciellt mycket om som det är nu.
Hade hellre sett alla förare med samma möjligheter då kan ju bara den bästa föraren vinna.
Nu tävlar det inte på samma villkor…

Fast det finns ju så många andra motorsporter där alla tävlar i likadana bilar. Det skulle sluta vara Formel 1 om stallen inte tävlade mot varandra att ta fram bättre bilar.

Absolut, en del av tjusningen med F1 är ju teknikutvecklingen.

Fast samtidigt håller jag med @Curiosity att det vore verkligen spännande att se alla förare i samma bil även om det bara är för ett event. Det är ju ingen tvekan om att Hamilton är en grymt bra förare, men hur bra skulle t.ex. en sån som Russel vara i likvärdigt material med tanke på hur bra han lyckas med en dålig bil.

Jag är kanske inte supewrintresserad av Indycar, men det finns nåt kul i att alla kör samma chassi så i princip har alla chansen att vinna varje race. Det gör ju också Dixons karriär ännu mer imponerande…

1 gillning

Håller på något sätt med er alla. Vissa lopp har varit spännande och andra mindre. Mittfältet kul men Mercedes är för överlägsna. Nu längtar jag till mitt motorsport års höjdpunkt :slightly_smiling_face:Screenshot_20200902-173900_FIA WEC

2 gillningar

Nu händer det saker! Hamilton in i depån när den var stängd. 10 sek penalty. Rödflaggat. Tar Sainz & Norris 1 och 2 nu?!

Ja mycket spännande lopp :slightly_smiling_face:

Verkligen! Ska bli kul att se vad Hamilton kan göra nu. Från sista plats… hur många plockar han? Tar han ens poäng?

Galna tider av Hamilton. Killen kan köra…

Ja men grattis Gasly / Sainz och Stroll :slightly_smiling_face:

1 gillning

1 gillning

Den är snabb i fri luft.

Jävlar vilket underbart race!

2 gillningar

Hamilton visade ju ändå att han är världens bästa förare med världens bästa bil. Bottas kunde inte göra någonting och sitter i “samma” bil. Kul att det blev ett spännande race, 1 varv till och Sainz hade vunnit. Kul för Alpha och Galsy som fick ta en vinst. Känslorna när han hoppade ur bilen efter visade hur mycket det betydde för honom!

3 gillningar

Definitivt, Bottas hade inte en chans. Han lyckades köra om Räikkönen…

De hade Hamilton gjorde även om han backade runt banan…