Formel 1-VM 2020

Det börjar hända lite i silly season nu.

• Vettel slutar (för gott?) efter 2020
  • Riccardo klar för McLaren 2021

Nu väntar vi bara på att Sainz skriver på ett Ferrari-kontrakt, eller?
Vem tar Riccardos plats i Renault?

Ryktas om att Fernando Alonso är på väg tillbaka och kommer att ta hans plats.

Det låter dyrt… :wink:

Där kom den. Sainz klar för Ferrari

2 gillningar

Kul att det rör på sig lite och kul att Ferrari vågar satsa på två unga förare samtidigt för första gången i deras historia.

Som Mclaren-fan tycker jag det är lite tråkigt att förlora Sainz (gillade både hans körning och hans relation med Norris), men Riccardo är ju en kanonbra ersättare (erfarenhet och proven race winner är inga egenskaper att underskatta).

Jag tror att en hel del av detta händer nu eftersom nya reglementet blev framskjutet till 2022. Nu får man en säsong (en och en halv?) med i princip samma bilar och kan förbereda sig med nya förare inför det nya reglementet.

Lite skönt att, en vad det verkar, sympatiskt kille som Riccardo hamnar i ett sympatiskt stall. Har aldrig velat ”hålla” på honom när han tidigare kört i osympatiska stall :wink:

Verkar som Riccardo varit uppvaktad av Mclaren i flera år. Kul. Vi får se när det drar igång :slightly_smiling_face:
Mina motor appar. Får kolla på repriser i F1 appen sålänge

Jag hade tänkt prova F1 TV pro inför denna säsongen istället för Viaplay. Hur tycker du det funkar?

Fick en bra deal i december så jag slog till på 12 månader. Nu har jag ju inte sett något lopp Live men tycker väl det funkar bra. Finns ingen ChromeCast koppling men skärmspegling funkar bra från min Note 10. Finns även bra bakgrundsinfo och dokumentärer. Just nu är det mycket Esport, Riccardo och Alonso :slightly_smiling_face:

1 gillning

Funkar utmärkt.

Inte F1 ännu men Indy drar igång imorgon
Heja Felix och Marcus
:grinning:

1 gillning

Imorgon, är du tokig, det är ju igång redan, träning just nu. :slight_smile:

Ja men loppet är väl imorgon eller är jag snurrig :slightly_smiling_face:

Imorgon och imorgon, starten går väl kl2 i natt eller nåt. :slight_smile:

1 gillning

I helgen drar äntligen den förkortade F1-säsongen i gång med Österrikes GP.

Träning, kval och race sänds av V Sport Motor och Viaplay.

Första säsongen för mig där jag skippar Viaplay och kör F1Tv Pro istället. Ska bli intressant att testa

1 gillning

Ska gå in och kolla efter jobbat, hur är prissättningen? Har kört Viaplay innan, men tycker det är dyrt då jag endast kollar på F1.

109,99 € per år.

1 gillning

Vilken respons! Tack så mycket. Billigare än Viaplay då :slight_smile:

Blir att prova