Flams och trams

Gillar också Volvo. :cn:

1 gillning

Det finns inget prestige i att dissekera konkurrentens bilar för att sedan kopiera friskt.

ja, dom kan tacka volvos ingenjörer.

Kia´s bilar som sålt bäst har inget gemensamt med Volvo. Speciellt inte Kia E-Niro som är en elbil.
Den enda som tänker prestige här är du och din har fått sig en törn :joy:

Vad är det dom kopierat mer exakt?

Om jag skall diskutera själva sakfrågan så måste jag säga att i just Kia ser jag inte många tecken på att man överhuvudtaget skänkt en tanke till Volvos bilar. Faktum är att det borde vara varandras totala motsatser i nästan alla sammanhang.

Men ja, trepunktsbälte har de ju iofs.

2 gillningar

Ja och bältet har väl alla kopierat från Volvo?

1 gillning

KIA betyder vakna, just saying. :joy::joy::joy:

dom dök ju upp från ingenstans. Sedan att dom imiterar Volvos reklam säger väl allt om deras fantasiförmåga. Ha hjärtat att jämföra sina siffror med Volvos. Ser ni inte elefanten i rummet? :joy:

Från ingenstans? Kia har funnits sedan 1944 så dom är inga nybörjare.
Ja man brukar jämföra med ALLA tillverkare för att ta reda på vilken som sålt bäst :joy:

Jag tror vi har en allvarlig form av galapagos-syndrom här.

1 gillning

Hahahaha skämtar du?? Tycker du staten borde gå in och sätta en gräns för alla biltillverkare att de inte får sälja mer än Volvo?
Kom från ingenstans? Har du precis upptäckt att det finns ett bilmärke som heter Kia?
Vad är det som KIA dissekerat Volvo-bilarna på och kopierat undrar jag fortfarande?

1 gillning

Kopiera är ett starkt ord - Volvo gjorde ju trepunktsbältet tillgänglig för alla att använda utan patentlicenser.

Just för att man visste hur många hubdratusentals liv det skulle rädda!

1 gillning

Dom har liksom ingen egen profil. Att dom säljer är att dom är billigaste. Det är som att jämföra Ryanair med SAS.

Så gjorde ju Regan med HD när han var president. Höjde importskatten på motorcyklar så att ingen hade råd med dem. Då alla köpte HD igen kunde de köpa ut AMF som höll på att förstöra märket med att klistra HD dekaler på italienska motorcyklar.

Så kanske Sverige skulle göra för att hjälpa Volvo?

3 gillningar

Inte sant. Finns flera märken som är billigare men sålt sämre. Sen när man räknar antal sålda bilar är inte det en parameter som räknas med.
Du verkar inte förstå hur det fungerar när man jämför försäljningssiffror :joy:

Vem är vem? För Ryanar är framgångssagan och SAS är ständigt nära konkurs.

1 gillning

nähädu…fram till 1980 gick de faktiskt ganska bra.

1 gillning

Facebook, Instagram, Whatsapp nere! :joy:

1 gillning