Fildelning 2023?

Enda alternativet som jag ser det just gällande dessa sporter är IPTV. Dock har jag testat några olika och tyckt att de laggar till och från. Sedan fick jag ett bra erbjudande på Viaplay Sport ett år, så då var det inte värt det längre. Måste ju vara värdelöst att se loppen i efterhand? Hade dock Indy och Nascar gått att lägga till i F1 TV Pro, hade jag hellre kört därifrån, eftersom de svenska kommentatorerna har dålig koll på Indy och Nascar.

Varför skulle det vara värdelöst? Många saker ser man i efterhand. Att se någon timme senare kontra den kostnad eller tillgängligheten är lätt värd. IndyCar och Nascar går i många fall inte se direkt pga av tidsskillnaden.

När det blir för krångligt och dyrt så tror jag många sneglar på fildelning igen. Definitivt så för mig och jag har inte ens dåligt samvete för det. Ibland känns det som om streamingjättarna skjuter sig själva i foten lite.

Sporträttigheter och georestriktioner är ju typexemplet på där det blir krångligt, dyrt och man tvingas betala för saker man inte vill ha. För att ta @anon29666066 exempel, vill man kolla Formel 1 så är ju F1TV Pro kanon och tillgängligt överallt. Vill man däremot kolla Indycar utan att prenumerera på en dyr tjänst som erbjuder massa annat gäller det att bo på rätt ställe...

Som @MrMustang skriver är ju IPTV det enda alternativet för att se alla sporter man vill utan att betala multum men jag provade under en period men tyckte det fungerade rätt dåligt. Oftast går det ju att hitta en 'fulstream' som till och med var bättre/stabilare.

1 gillning

Har testat fler IPTV-appar och leverantörer men ingen, absolut ingen kan slå den kvalitet eller tillförlitlighet som jag både kräver och är van vid från min Plex server :slight_smile:

1 gillning

Vad tänker du på?

Nice att de har gått från default streaming 720 till 1080 =)

Det är väl första någon ändrar om man har en plex server tänker jag :stuck_out_tongue:

Haha tänker någonstans att om de släpper funktionen så är det nog inte så :stuck_out_tongue: Jag använder inte Plex själv längre men är väl nice för alla glada amatörer som kanske inte är så high på att konfa.

1 gillning

Jag laddar bara hem sådant jag inte kan få tag på här hemma, som inte går streama.

Resten har jag inga problem att betala för

Samma här, jag har ett stort dyrt bibliotek i AppleTV-butiken. Och betalar för streamingtjänster. Men om det finns serier som jag inte kan få tag på via AppleTV-butiken eller vanliga streamingtjänster så känner jag ingen skam att ladda ner. Brukar speciellt vara gamla eller inte så populära TV-serier.

Vill egentligen inte tanka hem så hade hellre sett en streamingtjänst man kunde lösa men har inte hittar något

Några bra tips på stabila torrentsidor idag?

Torrentday, Torrentleach, IPTorrent.
Alla kräver invites iofs men det är det som gör dom bra för då seedar folk.

Superbits och torrentleech, där jag firar 17 år i november :sweat_smile:

1 gillning

Samma här. Tycker allt svenskt kommer till Superbits och allt amerikanskt kommer till Torrentleech. Jag har aldrig känt att jag saknar nåt med dessa två konton!

Har någon av er möjligtvis en invite till Superbits? @Johann

Jag kör Torrentleech & HDbits. :slight_smile:

Jag har invite till Torrentleech om det behövs.

Gärna, kan erbjuda invite till Bit-HDTV om så önskas.

Någon som har invite till superbits?

Vad har du för mail? :slight_smile:

Nä ingen har sagt någonting om superbits än.

Bit-HDTV är väl typ HDbits? Så tror jag klarar mig utan den så länge iaf :slight_smile:

1 gillning