Felsöka långsam PC vid spel

haha nää inte så ofta. jag har haft min gameing rigg laptop nu i 4år utan problem.

2 gillningar

Jag laddade ned typ 15-20 nya drivrutiner. Sonen säger att det blev något bättre men långt från bra.

det är geforce experience du behöver. den fixar drivarna åt dig.

Vafasen, installerar aldrig om. Men så gör jag inga dumheter heller. :smiley:

Windows-helvetet hade nästa 20 olika uppdateringar till allt möjligt. 70% fattade jag inte alls vad det var.

Då lär du nog bli förvånad om du blåser rent skivan och installerar om.

Inget konstigt med att inte blåsa rent och installera om, men slutkontentan om du gör det är att den är snabbare.

nja… jag kan tillräckligt om win10 för att hålla ordning på det.

1 gillning
1 gillning

Påstår du att din dator inte skulle bli snabbare av komplett ominstallation efter att inte ha gjort det på 4 år? Detta eftersom du har läget på koll med Windows 10?

Jag har inte heller installerat om på säkert 5 år, datorn känns bra och rask så även om den kanske skulle prestera bättre tycker inte jag det är värt allt meck som det medför

1 gillning

Gick in och kollade min installation, jag verkar inte ha installerat Windows än. :joy::joy::joy::joy:

ja

Good for you, fortsätt leva i den världen.

För övriga i tråden, vid ospecificerade problem som dessa så är felsökning knepigt. I 9 fall av 10 så ger en ominstallation lösning av problem, snabbare dator och är oftast snabbare tidsmässigt.

Fastän vi vuxna kanske tycker att det är ok så fråga er ungdomar vars datorer det gäller om de vill ha en snabbare dator eller ej.

Ominstallation kan kännas besvärligt men då man gjort detvettnpar ggr går det som en dans.

För er som gillar att ha problem med jämna mellanrum, fortsätt felsöka och njut av livet den vägen om det ger er en kick :slight_smile:

1 gillning

Vad gör man i fall 10 då en ren ominstallation inte hjälper?
Min brorson har precis likadant problem, har tillräckligt med hårdvara för att det inte ska vara ett problem.

Drivrutiner drivrutiner drivrutiner
(nät)

Yep, men inget funkar. Skitdator. :laughing:

Då blir det felsökning. Utöver drivrutiner som nämnts så t.ex. värmeproblem kan vara orsakad av massvis med damm i datorn eller dålig kylpasta. Lag i onlinespel kan bero på massvis med saker som ibland inte ens är något lokalt hos er. Kan vara hårdvarurelaterat etc.

Hjälp rekommenderas att sökas på dedikerade forum som t.ex. SweClockers. En så noggrann beskrivning av problemet, hårdvara samt om något nyligen hänt som kan förorsaka problemet hjälper till om det finns med i posten.

Jag håller med dig när det gäller äldre versioner av Windows. Men, är det verkligen lika påtagligt nuförtiden?

1 gillning

gamla fördomar försvinner aldrig.

Är det verkligen en fördom att det gjorde stor skillnad förr i tiden :thinking:

1 gillning