Fello får 5G innan sommaren

Inte för att jag saknar det men trevligt hur som helst

2 gillningar

Saknar det inte heller, men trevligt.

Jag bytte från Vimla till Fello i november förra året. Anledningen var att jag tröttnat på att de inte erbjöd Wi-Fi samtal. Dröjde någon vecka efter mitt byte så kom de med både det och 5G :joy:

Saknar inte heller 5G i dag men kul när det kommer.

5G är så överskattat, jag märker ingen skillnad på 4G & 5G.

Men det är ju kul att ni tycker det är trevligt. :joy::joy:

Nymodigheter är ju inget för dig har vi märkt.:sweat_smile::joy:

1 gillning

Har kvar Vimla och fick nytt SIM-kort med posten idag för 5G. Nu får jag vänta några dagar innan jag får byta i telefonen bara, det ska ske på en dag som Vimla meddelar senare.

Det är inte för 5G du måste byta. Vimla återgår till Telenors plattform efter sitt experiment med 2.0, så nu är det 1.0 igen.

Jag tror att alla som har ett simkort före november från Vimla måste byta för att få 5G :thinking:

Det hade jag ingen aning om. Man fick mer info tidigare när de hade ett forum och användare som visste spred sådan information. Nu förtiden är det väldigt tyst från Vimla och vad de har för planer.

Om de är tillbaka på Telenors platform kanske de kan lösa e-sim snart?!?

Fick också mitt nya SIM-kort från Vimla idag. Man ska visst få ett SMS när det är dags att göra bytet.
Tvivlar dock på att min iPhone 8 får 5G. :sweat_smile:

Old school vet du. :joy:

Nope, alla måste byta, pga plattformsbyte, igen.

Vimla är numera som ett bortglömt barn till Telenor tyvärr. Var kul förr med dialog med kunder osv.
Borde vara en baggis att kunna aktivera eSIM, men.. :wink:

Så tolkade inte jag det i höstas.

Det blir typ alla, bara nya kunder sen november 2023 som inte behöver byta. Vimla har funnits i 10 år.
Nya sim från november 2023 körs i Telenors plattform som har 5G. :slight_smile:

Hade inte en aning om att man behövde byta sim kort för att få 5G. Eller är det att de byter när och därför?

Om du har Vimla ja. Inte annars. Men du har ju Telenor. :slight_smile:

1 gillning

Japp och 5G sedan länge. Tyckte mest det lät lite märkligt att man måste byta sim kort för att få 5G men det är väl så när man kör snål abonnemang. :joy::joy:

Jag kör snålabonnemang hos Comviq och behövde inte göra något när de aktiverade 5G på mitt abonnemang. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Jag killgissar att det är så att Vimla byter plattform och då måste det till nya kort för att funka.