Fello får 5G innan sommaren

Korrekt. Man byter tillbaka till Telenors plattform.

1 gillning

Om du fått kortet så står datum för byte i Vimla-appen. Du får också ett SMS dagarna före bytet. Mitt byte gick igenom idag.

Trodde fortfarande du körde 0G? :open_mouth:

Har senaste dagarna märkt att 5G dykt upp på min lur och nu fick jag meddelande att det är bekräftat.

Hello fello!

Grattis, ditt abonnemang har aktiverats med 5G! Självklart behåller du samma pris precis som vanligt.

Tänk på att din telefon måste ha stöd för 5G. Om du är osäker vad som gäller för just din telefon, kika in på din mobiltillverkares hemsida.

Snart kommer vi lansera 5G på alla nya abonnemang med minst 8 GB surf, men du som befintlig fello fick såklart förtur. Vill du läsa mer om Fellos 5G-lansering? Surfa in på: www.fello.se/5g

Varma hälsningar
Dina vänner på Fello

2 gillningar

Jag fick inget meddelande från Telia när dom aktiverade 5G mer an att vi bygger ut och en länk till kartan.

Har 5G nästan överallt nu men är bara i stan där det går svinsnabbt, annars är det som 4G...

Jag har Fello men har inte fått något sms. Jag noterade imorse att jag numer har 5G.

När jag var kund hos vimla, tyckte jag det var som Roy och Rogers mack, mycket snack och lite verkstad.

Tur att inte Fello är Vimla. :slight_smile:

1 gillning

Fello har nu uppdaterat sin 5G-sida och även fått mejl om vad som gäller med 5G:

Tack för ditt mejl och vad bra att du hör av dig!

Jag förstår om det kan verka förvirrande vad som gäller med 5G men förhoppningsvis kommer vi kunna göra det tydligare på hemsidan när det väl lanserats helt.

Det stämmer att de personer med trippel surf får 5G på sina abonnemang men de som har ordinarie eller dubbel surf på våra gamla abonnemangsformer får inte 5G abonnemang.

Förutom på trippel surf-abonnemangen som finns sedan tidigare, då är det endast våra nya abonnemangsformer som blir 5G abonnemang. Detta gäller dock inte på vårt lägsta abonnemang med 3GB, utan det är 8GB och uppåt som får 5G av dessa abonnemangsformer.

Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar framöver.
Önskar dig en fin dag!

Med vänlig hälsning,
Lovisa




Vad är vitsen med att välja Fello framför andra?

Fyller mina behov (vilka inte är så stora, eSim :slight_smile: ). Telias nät + bra priser.

Är inte 5G lite väl överskattat? Tycker inte att skillnaden är direkt märkbar.

Jo.