Fel på mitt hus eller routern?

hur…va?. Nu skrev du nog lite fel?

Betong är nejnej. Träväggar är bättre.

Nej skrev helt rätt - Can wood be an obstacle for a Wi-Fi signal? - Quora

https://www.thisoldhouse.com/ideas/wi-fi-versus-your-walls

the list goes on…

Hade en cisco prosumer model för småföretag osv. Mög. Jag hade kunnat leva med det taffliga gränssnittet om routern i sig varit stabil. Men det var den inte

ja men nu pratar vi inte leksaker.
Cisco Wireless controller 3504 tillsammans med Cisco 2802 AP

Betongväggar och får detta resultat på WiFi :slight_smile:

Hur når du de där hastigheterna över wifi? Har du en dongle i iphonen? :smiley:

Haha nä är ett av två mesh-system jag har hemma på test nu. Detta är med TP-link Deco M9 Plus.

haha. jaha. Trodde det var AP <> iphone speed. Det går ju inte nå utan multipla wifi NICs i en dator typ :smiley:

Haha :slight_smile: Riktigt trevligt system men kan inte separera 2,4 och 5,0 vilket är ruskigt irriterande. Förstör för många av mina smarta prylar som enbart fungerar på 2,4.

Men bra ISP hur som helst. Jag ligger sällan så högt, ser mer ut såhär

Bahnhof :heart:

Läser ingenting där som säger emot det jag precis sa.

Listan tar upp att följande är dåligt material

Bärande betong (dvs med stål i sig)
Stenväggar
Cementväggar

Den tar också upp att plywood och annat tunt trä-material inte är några problem.

Vanliga betong sägs inget om och det sägs inget om riktiga träväggar.

När du säger träväggar…menar du timmerväggar med armeringsjärn som går igenom?

VI har byggt några träväggar + gips. Stoppar wifi exakt noll. Tegelvägg 100% :stuck_out_tongue:

Så länge trät är torrt så stoppar det inte nämnvärt

Jag syftar på trädplankor som sågats till och kan skapa bärande väggar - inte skivor gjorda av spånet som blir över :slight_smile:

vänligen
/P

Föräldrarna har ett trähus byggt - visserligen byggt när sverige hade krigande kungar - och där tar signalerna knappt igenom bjälklagret upp till ovanvåningen.

Då tippar jag på att det är en redigt timmerlager alt att det är isolerat med nåt skumt.
Kåken på landet har timmerstomme och där har jag täckning i nästa hela huset. Är bara skorstenen som ger en skugga i delar av huset.

Såhär kass är min Asus, detta är åtta meter från AP som står i min mediabyrå i trä, drygt åtta meter bort

Tegelvägg