Får Eufy Video Doorbell stöd för Apple HomeKit?

Har du kollat på deras hemsida eller googlat?
Tog en sökning på duckduckgo för att få fram svaret och typ 5sekunder.

2 gillningar

Jävla beslutsångest man har. Eufycam 2 , en fram och en bak eller en dörrklocka, med homekit

Skulle det vara något nytt? :rofl: :wink:

2 gillningar

Tror jag beställt dom 2 ggr och avbokat för jag är osäker haha

Förra året så köpte jag en eufy 2k pan & tilt kamera och satte utomhus under tak. Den har klarat sig hela året så nu köpte jag tre vanliga eufy 2k när de kostade 330kr
( Amazon.se ) och hängde upp dessa utomhus under tak också. Så skyddade mot regn och till viss del vind.

Dessa är ju tänkta att vara inomhus så inte säkert de håller så många år ute. Har man otur så kanske de inte ens håller ett år.
Men de är billiga, de kopplas lätt upp mot homekit, de matas med micro-USB så inga batteri man behöver ladda/byta (man kan koppla upp de mot en powerbank om man vill ha batteridrift).

Min Eufy Video Doorbell 2K skruvades ner i helgen och ersattes av en Ring. Det tar lång tid att upprätta förbindelse när någon ringer på och jag ska svara, så lång tid att påringaren hinner gå och försvinna utom synhåll, varje gång hittills. Rekommenderar inte.

Vågar nog inte ens sälja den på Tradera, det blir garanterat inga höga betyg där när köparen tar emot den.

Kanske duger den till att sätta vid fågelboet under takfoten för att titta vad som händer där till våren.

förtydligande: köp inte Eufy Video Doorbell, den fungerar dåligt.

Har du dåligt wifi till den? Du kanske behöver komplettera med en Chime.

Här fungerar det klockrent och alltid gjort.

Det är tyvärr (!) inga problem med mitt Wifi. Bra täckning i och omkring boet långt ut på gatan, kör Amplifi HD med mesh.

Nyfiken, varför byte ?
Har själv en Ring Pro, som ligger i HomeKit via Homebridge.
Men har Eufy kameror utomhus, så har lutat mot att byta ut min Ring mot en Eufy 2K :sweat_smile:
Nu stödjer ju inte heller den homekit, så den får väl isf gå via homebridge oxå, eller så får man vackert vänta på bättre alternativ.

Ja anledningen till byte var som jag skrev att det tar för lång tid att ansluta till den när någon ringer på. Kan jag inte svara innan personen som ringt på har gått iväg igen så är det värdelöst. Jag har två Ring på jobbet sedan ett par år tillbaka och det har aldrig strulat, så därför byte till Ring även hemma, det bara fungerar, alltid. :confused:

Har provat min Ring flera gånger i helgen, vinst varje gång.

HomeKit är inte viktigt för mig.

Ah, miss från mig.
Tolka det först att du var missnöjd med Ring.
Tack för info, kanske får bli att hålla kvar min Ring ändå, för som sagt, den funkar :slight_smile:

1 gillning

Jag misstolkade det som att du hade problem med Ring, my mistake. :slight_smile:

1 gillning

Beställde en Eufy Video Doorbell Dual(Batteri) för 150€ utan station från http://eu.eufy.com.
Lite av en chansning, tänker använda den med Homebridge för att få homekit stöd.
Blir en brygga med eufycams också.