Får Eufy Video Doorbell stöd för Apple HomeKit?

Från sajten:
image

Ett rykte gör gällande att videodörrklockan från Eufy ska få stöd för Apple HomeKit i slutet av juni månad. Blir då detta videodörrklockan för HomeKit som vi slår till på?

Det var inte många dagar sedan vi kunde läsa om företagets andra mycket prisvärda säkerhetskameror som ska släppas på marknaden. Dessa båda kameror ska få stöd för såväl Apple HomeKit som HomeKit Secure Video och då priserna för dessa är ganska mycket lägre än för andra HomeKit-kameror så är de såklart intressanta.

Eufy Video Doorbell

Nu sägs även deras redan existerande dörrvideoklocka få stöd för Apple HomeKit samt HomeKit Secure Video. Det skulle i så fall innebära att det blir den första ringklockan med stöd för Apple HomeKit som vi kan komma åt enkelt på våra breddgrader då den redan säljs av ProShop.se för cirka 1.900 kronor.

Eufy Video Doorbell front

En läsare på Reddit uppgav nyligen att hans dörrvideoklocka från Eufy dök upp i HomeKit efter en återställning av enheten så något verkar vara på gång.

Deras dörrvideoklocka är trådlös, har wifi-uppkoppling (2,4 GHz) och Sony 2K-sensor, upp till 6 månaders batteritid varav hela 1 år i standbyläge, IP65, 5 meters mörkerseende, tvåvägskommunikation, ansiktsigenkänning, kostnadsfri lokal lagring så visst är det en intressant produkt. Dock kräver den en “Homebase” så en extra grunka till blir det hemma. Denna sägs dock minska strömförbrukningen med hela 58 % så det kan det väl vara värt?

Vad säger ni? Blir det en från Eufy eller väntar vi fortfarande på den från Netatmo?

Källa: HomeKit News

 

 

Blir nog lite kameror från dom. Kanske en sådan med :smiley:

Jag beställde denna idag på amazon för 1400.
Men den har ju inte HomeKit än, men bör komma snart iaf? Finns de nån annan ringklocka utan netatmo som har HomeKit idag? De jag kan störa mig med eufy är man behöver ha stor sak inkopplad hemma. Går homebase 2 på PoE?

Vilken modell köpte du? Verkar ju finnas 3 olika. Och vilken modell ryktas få stöd för HomeKit.

Jag avbokade :joy: jag väntar och ser först istället så de inte blir pannkaka.

Ok. Funderar ändå på en även om den inte får HomeKit. Vill inte lägga så mycket på en ringklocka. Kommer inte användas så mycket hemma hos oss. :man_shrugging:
Dock funderar jag om hubben måste kopplas in i routern eller behöver den bara ström. :thinking:

Tror @Cribe sa den går på wifi

1 gillning

Här har du dealen hos Amazon!

Yes. Jag såg det. Är typ det jag är beredd att lägga på dörrklocka.

1 gillning

Du kan ju köpa min ring för 750 annars. :heart_eyes: Doorbell 2

Tack för erbjudandet men inte sugen på Ring. :grimacing:

:joy::laughing:

Fail om man skulle köpa Eufy nu, och så kommee inte HomeKit :grimacing: är som sagt också sugen på den

Beslutångest.

Finns ju en trådad också. Vad är skillnaden utan kabeln?

Det är väl att du slipper byta batteri. Med batteri kan du ju sätta den var man vill.

Ah sen i wire så lagras allt i ringklockan ist för base…

1 gillning

Men ni med erfarenhet. Kan vi få HomeKit till denna Eufy?

Funkar Eufy med hoobs i värsta fall?

Tjena! Ny på forumet! :v:t2:
Tänkte bumpa in här fråga om ngn vet/fått igång homekit/HSV på Eufy Doorbell?
Är sugen på köpa ett kit kameror nu när Webhallen kommer igång som återförsäljare, och då även kanske komplettera med en doorbell! Har googlat runt lite, och det verkar som att en del får igång HSV på deras batteri Doorbell iaf :blush: