Får Eufy Video Doorbell stöd för Apple HomeKit?

Välkommen!
Det var ju snack om att det skulle komma men har inte sett eller hört något på ett tag.
När du säger att vissa fått igång det, vad menar du då?
Genom Homebridge eller liknande?

Tackar!
Som sagt, googlade runt lite, och hittade bland annat detta på Eufy egna forum:
“Maybe missing something here but today I connected my Homebase 2 to HomeKit and then connected my 2K HD wireless Doorbell to the Homebase, and it works like a charm as do the 4 Eufy 2C cams. With HSV. Really nice with face recognition based on your photo library and the possibility to add very creative zones for motion detection. Just left Arlo for Eufy and must say it’s much better. Still have a Netatmo Presence but I think I change that one too, it’s soooooo slow. (Bought in Germany, used in Sweden”

Har ställt frågan hur han/hon gjorde, dock inget svar ännu

1 gillning

Eufy homebase 1 eller 2, vad är egentligen skillnad? Försökt att hitta

Men verkar bara finnas att köp homebase 2 med ringklockan?

Jag är sugen på denna, men de är väll bara homebase 1?

Står såhär där du länkade

-The Homebase is with AI facial recognition and back up battery, but Homebase 2 cannot support these features. The eufy cam 2 is with the human detection function.

Menar dom då att ansiktsigenkänning inte fungerar på homebase 2 inte fungerar? Det ligger väll på homekit?

-The Homebase 2 can support Homekit.

Menar dom då att homebase 1 inte fungerar med homekit? För på denna står det ”works With homekit”

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Eufy-Cam-2-Kit-with-2-Cameras-and-Homebase/2891240

Homebase (1) kan inte Homekit. Homebase 2 kan Homekit med vissa kameror.

Nya kamerorna har inbyggd AI igenkänning av människor, djur och annat. Homebase (1) tog hand om det tidigare genom att analysera bildströmmen.

När du aktiverar Homekit stänger Eufy av all AI som finns inbyggd i kameran och låter Homekit sköta allt sådant. Homekit begränsar även till 1080 upplösning även om kamerorna har högre upplösning (även Eufys app slår över till 1080 då). Aktivitetszonerna stängs av. Eufycloud och möjligheten att spara på egen NAS stängs av.

Från Eufy-appen.

Så du menar det är homebase 2 detta?

https://www.proshop.se/Smarta-Hem/Eufy-Cam-2-Kit-with-2-Cameras-and-Homebase/2891240

Eftersom det står ”works with apple homekit”

Såhär ser Homebase (1) ut.

1 gillning

Jaha okej då är det alltså base 2 på min länk?

Går det isåfall köpa till eufy ringklocka sen löst? Den med kabel

Det tror jag inte finns som separata delar.

Känner du dig det minsta lilla osäker på om du ska ha grejerna så köp från svensk säljare istället för Proshop som ligger i danmark.

Jag skulle egentligen vilja ha en eufy ringklocka, men den har ju inte homekit än, så därför tänkte jag eventuellt på den jag länkade och sedan bara köra en valfri knapp som ringklocka.

Jag är inte din privata kundtjänst, skriv dina frågor här istället för i PM.

1 gillning

WTF! Skärp dig @Randomdude

Ah man får tydligen inte skicka PM på TV :slight_smile:

Det får man men det är bättre att fortsätta diskussionen här, så att alla kan svara, om det inte är något privat.

Sedan uppskattar inte alla att få PM och då får man respektera det.

3 gillningar

Nej jag förstår. Var inte meningen att det skulle bli fel. Sorry

4 gillningar

Hur många enheter kan en eufy homebase 2 hantera? 4?