EU kan komma att förbjuda A-traktorer redan nästa år

Från sajten:
image

EU-kommissionen utreder just nu om A-traktorerna följer EU-lagarna eller inte, utgången kan bli att de förbjuds redan nästa år.

Teknikens Värld har rapporterat om att branchorganisationen för mopedbilar har uppmärksammat EU-kommisionens fordonsgrupp om att svenska myndigheter inte följer EU:s fordonslagar. Om kommissionen kommer fram till att Sverige faktiskt inte följer EU-lagarna kan det resultera i ett totalförbud för de svenska A-traktorena.

Hur Eddie då ska ta sig till skolan återstår att se

Via: Teknikens Värld

1 gillning

härligt !!!

Vad trist.

3 gillningar

Har Eddie gått och skaffat en Polestar ?

2 gillningar

Trist :-1:

3 gillningar

:partying_face:

https://www.instagram.com/p/CkdLt_hLY4k/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Eddie blev sjösjuk så det fick bli den här istället.

2 gillningar

Man behöver inte vara ett geni för att förstå att de nya reglerna skulle skapa problem :man_shrugging:t2:

Låt oss äntligen bli av med dessa leksaker som saknar vettigt användningsområde sedan mycket länge.

1 gillning

Underbart.

Detta skräpet har levt på lånad tid oerhört länge, skönt om det tar slut nu. Finns ingen anledning att tillåta dessa.

1 gillning

4 gillningar

Tycker att det var bättre förr. När Epa- A-traktorerna var gamla ombyggda bilar exempelvis Volvo Duett och inte som nu vanliga bilar.

Då tycker jag de kan förbjuda mopedbilar också.

6 gillningar

Det är ju mopedbilarnas intresseorganisation som försöker stoppa A-traktorn, så det skulle jag inte tro är aktuellt :smirk:

Instämmer till fullo!

2 gillningar

Det här gjorde min dag! Bara hålla tummarna! :smiley:

Mopedbilarnas intresseorganisation! Det här måste vara värsta sortens lobbyverksamhet.

Fantastiskt!

Ja när ska akademikerna inse att hjärnan är inte fullt utvecklad när man är 17 år. Lite sunt förnuft borde räcka i detta fall efter all olyckor.

2 gillningar