Ett hemmakontor blir till - hur ser ditt ut?

Googlat lite mer men verkar hopplöst. Verkar som man är tvungen att köpa en hubb med A-portar och köpa adaptrar.

Inte adapter utan kablar med USB-A i ena änden och USB-C i den andre.

Det är korrekt @xms67 det är mycket sparsmakat där. Det beror nog på att det finns USB-A till USB-C-kablar att få tag på med enkelhet medans USB-C till tex Micro-USB är det värre med.

Men i och med USB 4 så skrotas USB-A-standarden helt och USB-C kommer vara det som används och då lär det hagla hubbar! (Som ju är bakåtkompatibla).

1 gillning

Bästa tangentbordet :star_struck:

Clean setup! Snyggt! :heart_eyes:

1 gillning

Bästa högtalarna!

Gamla men fortfarande väldigt välljudande. Kan tänka mig att du gillar dem skarpt för basen i baslådan :stuck_out_tongue:, den är grym!

Hittade den här till slut:

Jag har bara en usb-c pryl än så länge så avvaktar lite med att shoppa, men det finns iaf :slight_smile:

1 gillning

Köpte till min andra dator, begagnade, 1500 kr på Tradera :slight_smile:

Det var ett bra pris, har för mig att de kostade drygt 4000:- nya!

Jag har något minne av att jag betalade upp emot 7K helt nya - 2009 eller vad det var.

Ja, jag köpte mina runt 2013 och hade då en kontakt på Bose som jag köpte genom och när det blir billigt så har man inte riktigt koll på ordinarie priser. Jag har två set, ett till min egna dator och ett till en av barnens datorer.
Då var ju det ett kap du gjorde på Tradera!

Fick hem USB-switchen, blev denna från Amazon:

Till skillnad från min tidigare Atens KVM har den här inga problem med gamingtangentbord/mus och de hittas av sina respektive mjukvaror. Än så länge funkar den bra och switchar dugligt snabbt.

Hej, jag kollade på länken. Kopplar du in tv olika datorer via USB? Skärmar och allt? Dum fråga kanske, men jag kanske lär mig något nytt.

Ja precis, har haft dubbla tangentbord/mus framme och jobbdatorn/speldatorn till samma skärm och växlat ingång på skärmen bara och lyft fram aktuellt mus/tangentbord.

ah! ok, så skrämen växlar input (som en tv då?) och nu kan du växla mus/tangentbord. Är med :slight_smile:

Nu när det börjar bli vår på riktigt är det tur att man har markis utanför kontoret :sunglasses:.
Och ja, kaffe avnjutes på balkongen

12 gillningar

Om man ska ha ett höj-och sänkbart bord är det detta som gäller :heart_eyes:
Skånska bord Instagram

2 gillningar

Snyggt!
Man kan ju nästa gå rak under det.

1 gillning

Det där kan man ju ha även som matbord i lilla lägenheten…:smiley:

1 gillning