Estonia - fyndet som avslöjar allt

@Waheto Men han har ju rätt, varken du eller jag, eller jocko vet ju någonting om frågan, vi kan bilda oss en välgrundad uppfattning men att ha en åsikt, sedan hänvisa till material som bekräftar den åsikten, är inte synonym med att du sitter inne på en universell sanning som du sedan kan daska andra i huvudet med och kalla dem olika okvädesord för att de inte håller med.

Men allt detta är metadiskussioner - vad tror du egentligen hände med Estonia?

1 gillning

Kan vi återgå till Estonia nu.
Borde det inte rimligaste vara att låta det blir en oberoende utredning?

3 gillningar

Estland kommer väl gå vidare med en har jag för mig?

Asså de ju sjukt va man inte visste !! Ska se klart i morgon , fy fan vilka mörkläggningar !! Usch att de kan va så här !!! :face_with_symbols_over_mouth::sleeping:

Jag du vara lite mer specifik exakt i vilka mörkläggningar du syftar på? :slight_smile:

Ja ska se klart i morgon , sen ska ja dra en rang , men som sagt de man får veta har ju Ingen ”Svensson ” vetat förut , en hel del ny info som inte släppts förut kryper fram o ja undrar va fan de e som döljs egentligen och hur 3 länder kan komma överens om allt och mörka som de gjorts … återkommer om detta ja lovar , vill inte säga nå nu då ja inte sett allt o kan tolkat fel , visst de e en dokumentär ja vet men bevis som mörkas går inte o mörka längre !

Vad som mörkas och att de var en olycklig olycka kanske vi aldrig får veta , men att de mörkats och myglats mm skulle tro de !

1 gillning

Du vet väl om att det är en dokumentär och inte fakta du tittar på? Visst ska man vara kritisk men som du verkar göra svälja det med hull och hår är…ja vad ska man säga…godtroget :grin:

1 gillning

Precis o de skrev ja oxå :+1:t2:

Vad menar du med att en dokumentär inte kan innehålla fakta?

Skrev jag det? Tänk om folk ändå kunde läsa vad man verkligen skriver :slight_smile:

Ja, det där är en väldigt intressant fråga som jag också vill ha ett svar på…

En dokumentär bygger på fakta. Att filmskapare går in med sina egna teorier och vinklar, är en femma. Men grunden i en dokumentär är att skildra någonting som har hänt/händer. Alltså verkligheten… Det borde väl vara ganska uppenbart…

Vet du hur många Palme-dokumentärer det finns som går rakt emot varandra? Alla kan inte vara Palmes mördare liksom.

Det är verkligen att generalisera. Alla dokuemntärer innehåller inte fakta utan en filmarens syns på det hela.

Vi vänder på frågan då, så jag kan försöka förstå dig bättre. Vad ÄR ens fakta? Vad betyder det? Finns det överhuvudtaget någonting som kan sägas vara fakta, enligt dig?

Faktum, plural fakta, avser inom till exempel filosofi ett faktiskt föreliggande sakförhållande. Inom filosofin skiljer man på objektiva faktum och subjektiva värden. Vidare skiljer man på givna och säkra faktum och teorier som är tolkningar av fakta.

1 gillning

Estonia sjönk. Det är obestridlig fakta.

1 gillning

Precis i detta fall är det inte fakta.

Du som vet, hur gick det till?

Det kom in vatten.

1 gillning